El conveni entre l’Ajuntament de Sóller i el Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB) permetrà tenir dues brigades de feina, formades per tres persones cada una d’elles, totalment finançades pel SOIB i que es podran destinar a la realització de tasques de manteniment així com de suport a la brigada municipal.
L’Ajuntament preveu que d’aquestes dues brigades ja autoritzades pel SOIB, una estigui destinada a la neteja de camins i zones verdes del municipi mentre que la segona es dediqui a arreglar voravies.
Segons ha donat a conèixer l’equip de Govern cada una d’aquestes brigades estarà formada per tres operaris i l’Ajuntament vol que, en la mesura d’allò possible, el SOIB contracti gent de Sóller, tot i que es requisit està inscrit en l’atur. El temps màxim de contractació és de sis mesos i el sou corre íntegrament a càrrec del SOIB.
Segons Josep Ll. Colom i Antoni Femenias «l’objectiu és que a través d’aquest conveni es generin alguns llocs de feina durant la temporada baixa».
Per això, a més d’aquests dos grups de treball, l’Ajuntament també ha sol·licitat, mitjançant un nou conveni amb el SOIB, dues brigades més. Una d’elles es dedicaria a feines de pintura i la segona a tasques d’educació ambiental.
El Pacte vol que amb aquest suport del SOIB es puguin agilitar tasques de manteniment, reparació, obra o neteja que depenen de l’Ajuntament però que actualment no acaba de cobrir la plantilla municipal , formada en aquests moments per 28 persones, per raons de prioritat. Així, aspectes com la neteja de camins i zones verdes, de competència municipal, no s’arriben a realitzar amb prou regularitat. En altres, com la pintura, la feina és continua i es necessita reforç.
Finalment no existeix a hores d’ara cap operari dedicat a tasques d’educació ambiental, un camp que es podria cobrir mitjançant aquest conveni.