El parc automobilístic de Sóller camina imparable cap a la insostenibilitat. Lluny de mostrar cap símptoma de recessió degut a la crisis econòmica, si més no en els dos darrers anys no ha deixat de créixer situant-se en la friolera de 12.427 vehicles a motor, quasi 1.500 més que fa només tres anys.
Així és desprèn del padró de vehicles aprovat per l’Ajuntament pel 2009 any en el qual -aquest pot ser l’únic aspecte positiu per al municipi- les arques municipals preveuen ingressar 740.543 euros en concepte d’Impost Municipal de Circulació.
Les dades del trànsit a Sóller són encara més preocupants si es té en compte que en el seu parc mòbil hi ha ni més ni menys que 1.187 camions. Mentrestant els llocs d’aparcament són cada dia més escassos al centre i no es estrany ja que pels seus carrers circulen 7.424 turismes, 2.057 ciclomotors i 1.608 motos.
En contrapartida, només hi ha 17 autobusos (una dada que suggereix automàticament mancances en l’aspecte del transport col·lectiu) i 91 tractors, vehicles agrícoles que no circulen pels carrers (a excepció dels molests i perillosos quats, en realitat vehicles per a tasques agràries que s’han convertit de forma inexplicable en causa de pànic de vianants).
El creixement en nombre de vehicles (encara que respecte a l’any passat ha disminuït les motocicletes i també els tractors) és la tònica dels darrers anys. Així, a principis del 2006, fa tres anys, Sóller comptava amb 11.045 vehicles que en aquell moment corresponien a 0,82 vehicles per habitant, ja que en aquesta mateixa data la població era de 13.255 persones. Però si llavors s’agafava com a base del càlcul el tram de població que per edat pot conduir un vehicle de tracció mecànica (entre els 15 i els 75 anys de mitjana), el nombre de cotxes o motos per habitant es disparava a 1,2, és a dir més vehicles que possibles conductors.
A principis del 2004, el nombre de vehicles era de 10.008. Per tant es pot veure com el ritme de creixement es manté quasi constant des de fa 5 anys, amb un ritme de 500 vehicles més cada any.
Aquestes dades preocupen l’Ajuntament ja que resulta molt complicat d’una part habilitar nous aparcaments i de l’altra canviar els hàbits dels ciutadans. Tampoc no hi ha alternativa ja que, per ara, tot i els projectes de posar en marxa un servei urbà o línia circular, el transport públic col·lectiu brilla per la seva absència.