Després de més deu anys d'obres i vicissituds de tots tipus, dimecres es va presentar en societat el futur Jumeirah Port Sóller Resort, un macrohotel de cinc estrelles plus (equivalent a set estrelles teòriques) impulsat pel Deka Immobilien i que serà lliurat per a la seva explotació a la multinacional Jumeirah, membre del potent Dubai Holding que s'encarrega d'alguns dels hotels més luxosos i espectaculars del món, que obrirà les portes al públic durant el segon trimestre de l'any 2011.
Davant un bon nombre de convidats de diferents sectors econòmics de la Vall i representants del consistori solleric, Cristopher Hütwohl, directiu europeu del grup financer propietari, va assegurar que el projecte «aportarà moltíssim a Sóller i a Mallorca», a part d'assegurar que la seva construcció ha suposat «la més alta exigència en materials, disseny, serveis i medi ambient». Amb una inversió en obra que supera els 40 milions, Hütwohl es mostrà convençut que la construcció i posada en funcionament de l'establiment «aportarà molt a l'economia de la zona» i agraí a l'Ajuntament les «facilitats» que fins ara els ha donat perquè aquest projecte, que va estar paralitzat cinc anys, s'hagi pogut acabar.
(veure les imatges d'aquesta notícia a Fotogaleria)
Algunes dades de l'hotel
- 40 milions d'euros. És el pressupost que maneja DEKA per a les obres i l'equipament.
- 120 habitacions. Inclou Suite presidencial, Honeymoon suite i una gran diversitat d'estils i dimensions.
- 50 metres quadrats. És la superfície de les habitacions més petites.
- 500 metres quadrats. Superfície de la planta que allotja la suite presidencial. Totes les plantes del bloc es poden aïllar i contractar independentment de la resta de l'hotel.
- 180 treballadors. Plantilla laboral en temporada alta, la majoria contractada aquí.
- 3.300 metres quadrats. Superfície de l'spa que té tres plantes unides per una escala amb il·luminació estimuladora dels chakras. Disposa de saunes, hydropool, 13 sales de cosmètica, fitness, hammam, etc.
- 24 ascensors. Per accedir a tots els nivells de l'hotel.
- 600 euros. Preu mínim previst per nit i persona.
- 15 espais extra: 3 restaurants, 5 bars i lounges, 2 piscines, 1 sala de celebracions i 4 sales de reunions equipades.
- 18 empreses col·laboradores. En disseny, equipaments, control tècnic, cuines, arquitectura, seguretat, etc.
- 13 empreses constructores. De Palma, Girona, Conca, Pollença, Barcelona i Inca.
Per cert sabeu qualque cosa de una piscina en el camí abans de arribar a les cases de sa font de s'olla, tindrà llicència????????