Si fa només uns dies algú hagués dit que l'erupció d'un volcà de petites dimensions a la vorera de l'oceà Àrtic tendria una incidència greu sobre la indústria hotelera sollerica se'n haguessin rigut d'ell. Avui, no hi ha rialles a la majoria d'establiments integrats dins l'associació hotelera de Sóller que qualifica les pèrdues d'aquesta setmana com de els pitjors que es recorden.
El caos aeri provocat pel nigul de cendres volcàniques expulsat pel volcà Eijafjallajökull a Islàndia s'ha traduït a Sóller amb hotels quasi buits alguns d'ells amb menys del 25% d'ocupació.
Segons el president de l'associació hotelera, Antoni Montis, «allò més greu és que aquí la temporada ja estava en marxa des de feina setmanes així que la cancel·lació de vols que han impedit arribar grups i les anul·lacions provocades per la inseguretat de no poder volar han tengut el mateix efecte que haguessin provocat en el més d'agost a altres zones hoteleres de Mallorca». Montis recorda que el mes d'abril «es la temporada alta a Sóller per la qual cosa les pèrdues, no quantificades, poden haver estat molt importants».
Altres fonts han quantificat en «milers» les estades hoteleres perdudes durant aquesta crisi, un efecte que no va provocar ni l'atemptat contra les torres bessones. En general la davallada de l'ocupació al Port de Sóller ha estat d'entre un 65% i un 70%. Antoni Montis ha recordat que «aquest fet és especialment greu ja que en aquesta època es quan comencen a Sóller els contractes d'estiu». Per Montis «aquest cap de setmana serà clau per veure si es produeix una ràpida normalització, sinó haurem de parlar de moltes pèrdues».
El problema no l'han causat només els grups reservats que no han arribat. Segons sembla alguns touroperadors que tenen hotels en propietat a l'illa, per reduir despeses ocasionades pels client que han hagut d'allargar la seva estada degut al bloqueig aeri, han «buidat» els hotels de Sóller per dur els clients als seus propis establiments a altres zones de Mallorca. Aquest ha estat el cas que ha patit algun hotel del Port que ha quedat, literalment «buit».
Propietaris de bars i restaurants també han experimentat una davallada molt important de serveis ja que molts clients no han sortit de l'hotel durant dies a l'espera d'una cridada de la seva companyia per avisar-los que finalment tenien vol i podien partir.