El director general de Mobilitat, Antoni Verger, juntament amb els batles o representants de Sóller, Deià, Valldemossa i Fornalutx van presentar dimecres a Sóller la implantació als Sistema Tarifari Integrat de les línies que efectuen el servei de transport públic interurbà per carretera entre aquestes poblacions i Palma.
D'aquesta manera aquestes rutes entren a la ja nombrosa xarxa de línies que estan dins del Sistema Tarifari Integrat de Mallorca. Quasi mig milió d'usuaris podran intercanviar, a partir d'ara, de mode de transport amb una mateixa targeta, i al mateix temps podran disposar d'uns descomptes sobre la tarifa actual del viatge de fins a un 78%.
Aquestes línies, que efectuen el servei de transport públic interurbà per carretera a les poblacions de Port de Sóller, Sóller, Deià, Valldemossa, Bunyola, Fornalutx entren a la ja nombrosa xarxa de línies que estan dins el Sistema Tarifari Integrat de Mallorca.
Els batles qualificaren de molt positiva l'entrada en el sistema atrifari integrat pel que suposa en animar els viutadans a emprar el transport públic. El bate de Fornalutx es va interessar també per les solucions que s'adoptaran per accedir des d'aquests municipis al nou hospital de Son Espases.
El sistema integrat
És el sistema mitjançant el qual s'unifica tarifàriament tota la xarxa de transport públic de Mallorca. Segons el director general de Mobilitat, Antoni Verger, «el sistema comporta una reducció notable de les tarifes i una major simplicitat en la utilització del transport públic, atès que es basa en un únic suport de bitlletatge personal i intransferible, la targeta intermodal».
Aquesta targeta permet als seus titulars la càrrega dels títols de transport T20 i T40 (de 20 viatges en 120 dies i 40 viatges en 45 dies respectivament). Els viatges són de 0 a 4 salts. Els salts es calculen a partir del nou mapa tarifari de Mallorca, que divideix l'illa en 5 corones concèntriques a Palma, cadascuna d'elles dividides per zones. Quan un viatge impliqui travessar un límit entre dues zones tarifàries, estarem parlant d'un viatge d'un salt. Quan impliqui travessar dos límits, serà de dos salts, i així, successivament, fins assolir els 4 salts. Òbviament, si el viatge es realitza dins una mateixa zona, estarem parlant d'un viatge de zero salts.
En termes generals, els avantatges de la implantació del sistema tarifari es resumeixen en una reducció dràstica de les tarifes, així com la utilització d'un bitllet únic per a tot el sistema i vàlid per a bus, tren i metro.