Al contrari del que ha passat en altres municipis de l'illa, l'Ajuntament de Sóller no només accepta que el Consell de Mallorca els confereixi la titularitat de carreteres -encara que baix certes condicions- sinó que ha estat el propi equip de Govern qui s'ha dirigit a la institució insular demanant assumir algunes vies, totes elles situades al Port.
El regidor de Governació, Gabriel Darder, assegura que «el Consell és el titular d'aquests trams però es tracta de zones on rarament actua ia més la titularitat insular ens impedeix intervenir en l'ordenació del trànsit o l'aparcament de manera que preferim que aquests trams , la majoria urbans, estiguin sota la nostra competència directa i almenys tindrem la capacitat de posar ordre ».
Darder admet que en passar al municipi s'assumeix també la despesa del manteniment però assegura que de tota manera actualment aquest manteniment «tampoc s'està fent com seria desitjable».
Entre els trams que es demanen destaca una part de la primera línia del Port, on hi ha molts problemes ja que encara que el trànsit està restringit, segons Darder, «tothom fa el que vol».
La titularitat municipal permetria fins i tot regular l'aparcament implantant l'ORA.
També estan actualment «en terra de ningú» els accessos des del Port al túnel de Sa Mola, així com una part de la zona portuària on també té competències el Govern.
L'equip de Govern deixa clar en la seva sol·licitud que de moment només demana la titularitat de cinc trams del Port de Sóller. ambé s'inclou el carrer Església i la carretara del Port, des de la rampa de Sa Mola fins Sa Torre
Altres com la carretera del Camp de sa Mar o del far de Muleta s'acceptaran més endavant «si es compleix el compromís de lliurar-los en millors condicions que les actuals.