L’Ajuntament de Sóller ha presentat la seva campanya Adopta un Caparrot que té com a finalitat renovar aquests elements tradicionals de les festes populars que són de la seva propietat, obtenir finançament per a la restauració i construcció de noves peces i divulgar a nivell escolar aquest patrimoni i la seva història, entre d’altres in incitaves.
La regidora de Participació i Festes, Laura Celià, juntament amb l’artista Aina Crespí, van presentar les fitxes fotogràfiques i el cartell que l’Ajuntament ha editat en el marc d’aquesta campanya. Les imatges i disseny han estat realitzats per Aina Crespí.
D’una banda en el cartells que aquests dies es començarà a repartir per comerços i llocs habituals figuren les imatges dels 19 caparrots de propietat municipal (a Sóller s’anomenaven amb el castellanisme de ‘cabesudos’).
D’altra banda s’han editat 3.000 postals - 500 jocs de 6 postals diferents- darrera les quals s’explica el projecte. Aquestes postals també es distribuiran de forma gratuïta. Segons Laura Celià «ara hem començat a treballar amb el dossier de patrocini i la idea és que posteriorment cada caparrot disposi d’una fitxa didàctica». La intenció és captar possibles finançadors per a cada una de les peces.
En el marc d’aquest projecte l’Ajuntament ha organitzat un curs de 40 hores adreçat a mestres dels que ja s’han dut a terme diverses activitats. Una d’elles és la taula rodona que es va celebrar dimecres capvespre en la qual van intervenir persones que han estat vinculades d’alguna manera als caparrots, a la seva confecció o bé n’han estat dissenyadors o portadors.
També es treballa en la futura aplicació didàctica del tema caparrots a les escoles.