Setmanari d'informació local - 139 anys

L'olivera mil·lenària de Can Det rep un premi

L'arbre ha estat reconegut com la Millor Olivera Monumental d'Espanya 2020

L'olivera mil·lenària de Can Det, que pertany a la varietat autòctona Empeltre ha estat triada pel jurat d'experts de l'Associació Espanyola de Municipis de l'Olivera (AEMO) com la Millor Olivera Monumental d'Espanya 2020. Avui matí s'ha celebrat l'acte d'entrega del guardó en que han assistit la presidenta del Govern, Francina Armengol, acompanyada per la consellera d’Agricultura, Pesca i Alimentació, Mae de la Concha.

El copropietari de l'olivera, Bartomeu Deyà, ha destacat la feina humana que es fa arreu de la Serra de Tramuntana i ha aprofitat per demanar a les autoritats polítiques que també es contempli aquesta labor dins el pla de reactivació econòmica.

Segons l'associació, probablement l'olivera de Can Det fou sembrada pels musulmans en el segle IX essent testimoni directe de la reconquesta de l'illa per les tropes cristianes en el segle XIII. El jurat de AEMO ha estat dirigit per la doctora Angjelina Belaj, prestigiosa investigadora genetista que dirigeix el Banc Mundial de Germoplasma d'oliveres del IFAPA de Còrdova, reserva genètica on vegeten més de 1.000 entrades procedents de tot l'Arc Mediterrani.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.