Setmanari d'informació local - 139 anys

El pàrquing disuassiu de Desviament tendrà una capacitat per 200 cotxes

Porcel confia tenir l’aprovació del Consell «perquè permetrà descongestionar la via»

L’Ajuntament ha entregat al Consell la seva proposta de millora per a la Mobilitat Viària i Foment del Transport Públic a Sóller. Dins aquesta proposta hi ha un augment significatiu de les places destinades a aparcament dissuasiu ubicats a la carretera del Desviament, els quals tendrien una capacitat per a estacionar 200 vehicles, enfront de les 75 places que preveia l’anterior Pla presentat a finals de la legislatura passada. Els motius del canvi d’ubicació es deuen sobretot a la proximitat dels terrenys respecte de la principal parada de bus, situada a Cetre, però també seria una mesura per evitar la saturació que pateix diàriament aquest tram de la carretera comarcal Ma-11.

A més d’aquests dos motius, segons es desprèn del document registrat divendres passat tant al departament de Territori, Mobilitat i Infraestructures del Consell com al Govern, l’Ajuntament indica que una altra prioritat és eliminar en el tram comprès entre les rodones de Can Repic i el Monument els vehicles estacionats als laterals, la qual cosa posa en risc la circulació i la seguretat dels vianants. Per això, el regidor de Mobilitat, Pep Porcel, confia tenir l’aprovació del Consell i permetre habilitar aquests dos solars «perquè això ajudaria a descongestionar la via i facilitaria l’ús del transport públic».

De la mateixa manera Porcel aposta per complementar la mesura «amb altres que requeriran la implicació també del sector turístic i altres institucions per conscienciar i convèncer als usuaris que es pot gaudir sense cotxe de lloguer o que es pot arribar a Palma sense el cotxe particular, sinó amb bus».

Per altra banda, i tal com ja han traslladat en diverses reunions que han mantingut amb les institucions supramunicipals, el regidor de Mobilitat es proposa altres reptes per aquesta legislatura i avançar cap «a l’eficiència; la sostenibilitat i la seguretat en la mobilitat del poble». Així, a l’escrit es demana també una millora per facilitar que anar a peu sigui segur; integrar la bicicleta dins el trànsit rodat de la zona; optimitzar l’accés als usuaris que van a peu a ca seva i que han de travessar la carretera; facilitar l’accés a peu a la parada de bus de Cetre i prohibir l’estacionament a tota la carretera del Desviament per evitar el col·lapse.

Línies de bus
Amb l’objectiu de facilitar l’accés al transport públic, Porcel i el regidor de Governació, Carlos Darder es reuniren dimecres amb la directora general de Transports, Lorena del Valle. Durant la trobada sol·licitaren dos canvis en les línies de bus que afecten Sóller i que segons el seu punt de vista han de millorar la connectivitat. Per una banda, demanaren que la línia de bus que connecta amb l’hospital Joan March, a Caubet, pugui arribar directament al centre sanitari, «ja que ara deixa als usuaris a la rotonda o si volen anar amb bus fins a l’hospital, han de fer transbord a Palma», explicà Porcel. Per altra banda, «i després de comprovar que té menys usuaris», l’Ajuntament sol·licità que la línia de bus que connecta Sóller i Fornalutx es traslladi de nou a la parada de la plaça Teixidores i torni a fer la ruta interior, perquè d’ençà que s’instal·là a la carretera del Desviament «quasi no s’usa», assegurà el regidor.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.