Sus de protesta i mobilització per frenar el projecte de construcció d’habitatges a la plaça Teixidores. Veïnats i Més per Sóller s’han reunit avui capvespre per denunciar el projecte que vol fer l’Ajuntament i l’IBAVI allà i que suposa la creació de 24 pisos en dos blocs. Si bé es tracta de la construcció d’habitatges de protecció oficial, titllen la promoció de «barbaritat» atès que es volen aixecar dos volums en una plaça, que ara s’utilitza com aparcament i com espai per les atraccions infantils durant les festes i que també afecta l'àrea d'influència de la Fàbrica Nova, on s'hi vol fer el Museu Tèxtil.
La formació argumenta que el projecte hipoteca «un dels pocs espais diàfans que queden al centre» i que s’impulsa «amb finalitats purament electoralistes». Segons Més, la iniciativa evidencia el fracàs de les alternatives plantejades prèviament, com el Fantasio o l’Hospici, i suposa en la pràctica «una privatització de l’espai públic», que passaria a tenir un ús restringit. Per altra banda, segons els veïnats, la resta de població de Sóller hauria de pensar «si es fes el mateix a la plaça del Castellet o als Estiradors, perquè es tracta d’una plaça», comenten. A més, denuncien que "ens sorprèn que ja estigui fet, sense que ens hagin dit res".
Més denuncia el greuge per a les famílies afectades per la unitat d’execució de Teixidores i critica que la decisió s’hagi pres «d’esquena a la ciutadania», sense informar els veïnats. També expressen preocupació pel fet que l’IBAVI hagi licitat la redacció del projecte amb criteris que, segons diuen, prioritzen «l’oferta econòmica per damunt de la qualitat i l’estètica», i que recomanen que el 50% dels habitatges tenguin només una habitació. Amb aquests arguments, la formació ecosobiranista ha anunciat mobilitzacions i accions informatives per «aturar un projecte que condicionaria el futur urbanístic i social de Sóller».
D'altra banda, el partit també subratlla que «més construcció no és la solució» al problema de l’habitatge, recordant que a Sóller existeixen actualment «més de 1.100 habitatges buits». Alerten igualment de l’increment de densitat en una «zona ja saturada», tant pel trànsit com per la gestió de residus.