Setmanari Sóller

Setmanari d'informació local - 138 anys

Satisfacció per l’increment de freqüències d’autobús

Polítics, estudiants i turistes es mostren contents per l’agument de viatges del transport públic que connecta Sóller amb Palma i que es va posar en marxa el passat 1 d’abril

Usuaris del bus entren al vehicle, el dimecres migdia a l’aturada del carrer Cetre.

En uns temps grisos de pandèmies, crisis econòmiques i guerres internacionals que omplen el gruix de les notícies i reportatges dels grans mitjans, avui contam una bona noticia que millora la qualitat de vida de la gent que té alguna relació amb Sóller. Parlam de l’increment de freqüències de la Línia 204 dels autobusos del TIB que connecta l’Estació Intermodal de Palma amb el Port de Sóller passant per Son Sardina, Palmanyola, Bunyola i el centre de Sóller. Els canvis són dos: les freqüències d’una hora que hi havia abans passen a mitja hora. Per una altra banda, s’allarga l’horari de nit. El darrer bus des del Port de Sóller surt a les 23:30, mentre que l’últim viatge des de Palma es pot fer a les dotze de la nit.

Mesures
El director general de Mobilitat i Transport Terrestre és el solleric Jaume Mateu. «Intentam donar resposta a diferents peticions, tant d’usuaris residents com de turistes i empresaris de la restauració. L’augment d’usuaris que hem tingut ha estat bastant gran, en general. En dades globals hem pujat un 70 o un 80% en relació a 2019. El servei és millor que fa quatre anys pel nou contracte i la gratuïtat i reducció de preus del bitllet. Hem vist que Sóller funciona com a punt d’atracció del transport públic: els residents del poble que van a Palma per diferents motius com feina, mèdics, educatius o d’oci. També hi ha molta gent de fora de Sóller que treballa aquí que cada vegada més empra el transport públic. Això fa que moltes vegades els bussos vagin plens i ens veiem obligats a posar reforços», explica Mateu.


En relació a la prolongació de l’horari del transport públic, el polític solleric afirma que «volem fer que, per exemple, la parella que surt a sopar al Port tengui un servei per poder tornar a casa seva sense veure’s obligat a pagar un taxi o conduir. Per poder fer possible aquest projecte hem contractat més de 100 nous conductors que cobriran les línies de tota Mallorca. L’empresa ho fa a través de la figura dels fixos discontinus. Són contractes de més d’un any amb discontinuïtat. Enguany hem començat el servei pel mes d’abril, abans que els altres exercicis, que solien iniciar-se devers el mes de maig o juny. Això fa que els conductors tenguin vuit mesos d’activitat».


Geneva és una estudiant de 16 anys de l’Institut Guillem Colom Casasnovas. La jove relata que «m’he vist obligada a esperar 25 minuts perquè el bus que havia d’agafar anava ple de gent, la gran majoria turistes. No m’havia passat mai. Em vaig emprenyar. Jo també sóc de fora però visc aquí, no com la gent que ve, compra una casa i tal vegada no torna. N’hauria d’haver més. Que hagi bussos plens empitjora la imatge de Mallorca a l’estranger. Em pareix bé que hagi més freqüències de bus. Així no hauré d’esperar tant», explica.


Kay Cook és una mestra d’escola jubilada de la ciutat anglesa de Devon. Al seu primer viatge a Mallorca, la turista comenta que «els autobusos són bons. Hem anat a Alcúdia avui dematí. Molt més econòmic que a Anglaterra. Allà un passatge com aquest pot costar 17 euros. Molt més del doble. Allà els busos són buits perquè són molt cars. Em pareix una gran idea l’increment. El servei és molt millor que al meu país».
Aprovació generalitzada dels passatgers de la Línia 204 del TIB amb una mesura que no sols aporta comoditat a veïns i turistes sinó que incentiva el consum a l’oferta complementària a les portes de la Setmana Santa.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.