Sóller està de celebració, almenys, pel que fa al cinema, ja que Guillem Miró, que és natural del municipi, ha estrenat un llargmetratge que es presentà el divendres passat a l’Atlàntida Film Fest, que tingué lloc a la Sala Rívoli.
El llargmetratge és una comèdia negra que rep el nom del seu protagonista, «Mario». La trama, al principi, gira envoltant d’ell. És l’amic perfecte, la parella perfecta i el gendre perfecte. No obstant això, com tot el que pareix perfecte, té una altra cara.
«Les aparences són fràgils. És a dir, no hi ha un missatge clar, és contradictori», afirmà el director i coguionista, Guillem Miró. «La història va néixer d’un fet real on vaig demanar a molta de gent que em contés les històries més estranyes que sàpiguen, una d’elles em va contar que el seu millor amic havia anat a un aniversari on es va descobrir que l’homenatjat tenia una doble vida, em va parèixer dramàtic i a partir d’aquesta premissa em vaig posar a investigar». El guió de la pel·lícula es començà a escriure fa uns quatre o cinc anys i es filmà entre Sóller i València.
«De les vides dels nostres amics, parelles i familiars sabem el que ens diuen. Tots mentim, hi ha mentides útils i inútils, però la persecució de la veritat no garanteix trobar-la» argumentà Miró. La pel·lícula, que s’estrenarà el 10 d’octubre, ja compta amb l’expectació que li pertoca.