Segons ha informat el Consell de Mallorca, en compliment de la Llei 19/2013, de transparència que es fonamenta en els dos eixos de publicitat activa i el dret d’accés a la informació pública, el Consell de Mallorca prepara la creació de l’Oficina d’Atenció Ciutadana amb l’objectiu que la ciutadania pugui exercir el dret a l’accés a la informació pública, continguts o documents que estiguin en poder de la institució insular i que hagin estat elaborats o adquirits en l’exercici de les seves funcions.
La llei obliga a crear la oficina digital, però des del Consell pensen que «crear-la també de manera física és donar-li a tothom l’oportunitat d’exercir aquest dret, no només a qui té o sap manejar-se amb un ordenador. D’aquesta manera feim una passa més, per apropar-nos a la ciutadania, fent una institució més transparent i propera.» Ha assegurat el vicepresident segon del Consell, Jesús Jurado durant la roda de premsa.
Per accedir a l’Oficina d’Atenció Ciutadana, en primer lloc, s’ha de fer una sol·licitud per accedir-hi omplint una fitxa amb les dades personals, la informació que se sol·licita, una adreça de contacte i la modalitat que es prefereix per accedir a la informació esmentada.
A continuació es valorarà si hi ha algun tipus d’impediment i, finalment, es tramitarà i es donarà una resposta.