Setmanari d'informació local - 138 anys

Els partits aposten per les xarxes en la recta final de la precampanya

Falta manco d'un mes per a les eleccions del 26-J i els partits comencen a encalentir motors per a la campanya que, a les xarxes socials, ja es va encentar fa dies.

El PP està basant la seva estatègia comunicativa en potenciar la seva candidata, Teresa Palmer, amb vídeos, compte de Twitter i amb una aposta clara pel hashtag estatal #AhoraMasQueNunca.

Pel que fa al PSIB-PSOE, aquest diumenge aposta per un acte protagonitzat pel seu líder, Pedro Sánchez, al Poliesportiu de Son Cotoner. En el mateix acte hi intervindran també: l'actual batle de Palma, José Hila; el candidat al Congrés, Pere Joan Pons; i la Presidenta del Govern de les Illes, Francina Armengol.

Mentrestant, Podem ha optat per una propaganda de campanya electoral en sintonia amb l’estatal, en castellà, amb la publicació del vídeo a Twitter ‘1 año en las instituciones reconstruyendo Baleares de la miseria dejada por los gobiernos de Matas y Bauzà’, on es fa referència a algunes mesures aconseguides aquests darrers mesos, com ara, el Decret de protecció del territori, la derogació de la Llei de Símbols del PP, la renta social garantida, l'impost sobre el turisme sostenible o la Llei contra LGTBI fòbia.

Tant Podem com MÉS han començat a emprar a les seves xarxes el hashtag #UnitsPodemMes  i, a Twitter, a repiular-se els uns als altres. Especialment els ecosobiranistes estan intentant visibilitzar els suports que té la coalició d’esquerres. En aquesta línia, l’agrupació de Palma ha volgut deixar clar la seva aposta pel pacte amb Esquerra Unida i Podem per arribar al Congrés espanyol amb una fotografia publicada a les xarxes. En aquest tsentit, s’ha de destacar l’esforç de diversos dirigents com Fina Santiago o Roser Gallardo, que assistiren a l’Assemblea de MÉS per Palma per a explicar les bondats de l’acord amb Podem. Des de l'agrupació municipal asseguren que veuen la coalició com una aposta per les forces progressistes, i recorden que estan pel dret a decidir.

La candidatura de Sobirania per les Illes ha apostat, encertadament -almenys pel que fa a aconseguir una campanya mediàtica- per l'atrevida tuitera Loreto Amorós, coneguda pels seus missatges directes i de caràcter sexual a les xarxes socials. Sobirania per les Illes (SI) fa força també amb diversos ‘memes’ a Facebook, amb un to més seriós, on van apareixent els candidats i candidates, com el darrer, on surten l’advocat Josep de Luís i Maria Antònia Oliver.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.