Setmanari d'informació local - 138 anys

Ensenyat: «El rescat del túnel de Sóller és una promesa electoral i ara la farem realitat»

8516
El ple del Consell ha aprovat aquest dilluns l'inici del rescat del Túnel de Sóller.

El ple del Consell ha aprovat aquest dilluns l'inici del rescat del Túnel de Sóller amb 21 vots a favor (PSIB, MÉS, Podem i el PI) i 11 en contra (PP i Ciudadanos). Segons ha informat el Consell, a partir d'ara, es notificarà a l'empresa concessionària la decisió de rescatar la infraestructura per 15,4 milions d'euros i el túnel serà gratuït a partir d’aquest mes de setembre.

La consellera de Territori i Infraestructures, Mercedes Garrido, ha incidit que el rescat «és un acord que fa justícia, que iguala a tots els mallorquins i que arriba tard» però «es dóna resposta a una demanda històrica dels municipis de la zona i dels usuaris del túnel».

Segons Garrido, actualment l'única via alternativa és el coll de Sóller i «no és viable» perquè hi ha perill de despreniments, amb limitacions de tonatge i més de 60 corbes. A més, en el túnel els usuaris han de pagar «el peatge més car de l’Estat espanyol, 1,70 euros per quilòmetr.

Durant la reunió també s'ha aprovat la modificació de crèdit que permetrà el pagament del rescat de la infraestructura. En concret, s'han depurat projectes que no s'havien executat íntegrament de manera que els 15,4 milions del rescat ja estan disponibles.

Per això, el conseller d'Economia i Hisenda, Cosme Bonet, ha assenyalat que «desapareixen tots els rumors que havien sorgit sobre si es podria pagar el rescat».

Una vegada aprovat l'acord, es notificarà a l'empresa la intenció del Consell de rescatar la infraestructura i des d'aquest moment l'empresa té 15 dies hàbils per presentar al·legacions. En cas que mostrin disconformitat amb la decisió del Consell, s'acudirà al Consell Consultiu perquè emeti un informe.

Quant als terminis, la tramitació administrativa és de tres mesos que es detenen durant el temps que el Consultiu decideixi sobre les possibles al·legacions. Al mateix temps, el Departament de Territori i Infraestructures ja fa feina en el contracte de manteniment de la infraestructura.

A la sessió plenària, també han assistit el batle de Sóller, Jaume Servera (MÉS), i el batle de de Bunyola, Andreu Bujosa (Esquerra Oberta), així com la diputada de MÉS Joana Aina Campomar.

Ensenyat: «És una promesa electoral»

Per la seva banda, el president del Consell, Miquel Ensenyat, ha destacat que «el rescat del túnel de Sóller és una promesa electoral» que ara es fa «realitat» per «donar resposta a una demanda històrica».

«Avui hem aprovat el procés per acabar amb una injustícia històrica, hem aprovat que cap ciutadà de Mallorca hagi de pagar per anar o tornar del seu municipi», ha recalcat el president.

Ensenyat ha destacat que el rescat «resol una situació d'injustícia» que presenta «una sèrie de greuges per als residents, però també per al teixit empresarial de Sóller» i que el moment per fer-ho era «ara, perquè ningú assegurava que es tornés a produir una pròrroga en el contracte amb l'empresa concessionària amb l'excusa de fer més inversions que són necessàries, però que s'han de plantejar des del Consell i amb el mateix procediment que se segueix amb la resta d'infraestructures, a través del conveni de carreteres o bé a través de finançament general».

Per la seva banda, la portaveu de MÉS en el Consell, Mercè Bujosa, ha coincidit que «el rescat del túnel de Sóller dóna resposta a una injustícia històrica per als municipis de la zona» i que «era necessari fer aquest pas per a la gent i per als pobles de la serra».

A més, Bujosa també ha aplaudit la labor de «plataformes, col·lectius i moviments veïnals» per la gratuïtat del túnel i ha negat que es crei una «hipoteca» amb el rescat, com ha criticat l'oposició.

En aquest sentit, ha assegurat que a més de rescatar el túnel de Sóller també es faran dues residències, un nou parc de bombers a Santanyí i augmentaran les ajudes per als ajuntaments.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.