Setmanari d'informació local - 138 anys

'Convivència, innovació i benestar escolar: més enllà de la teoria' acollirà 57 ponents i 280 assistents

15579

Uns 280 assistents de les Balears i de la resta de l’Estat espanyol i un total de 57 ponents assistiran al congrés 'Convivència, innovació i benestar escolar: més enllà de la teoria' que se celebrarà els propers 24 i 25 de novembre a la Universitat de les Illes Balears (UIB).

Segons ha informat la Conselleria d'Educació i Universitat en un comunicat, el congrés, que s'ha presentat aquest dijous, pretén ser un punt de trobada teòrica i pràctic per «afavorir la millora de la convivència als centres educatius».

En total, estan previstos 26 tallers en els quals es combinaran l'exposició d'experts de gran reconeixement al món educatiu amb experiències innovadores de 21 centres de les Balears i la participació de 25 serveis i entitats que treballen en la millora de la convivència escolar.

L'objectiu principal d'aquesta iniciativa és «promoure un escenari de trobada entre responsables de convivència, professorat, equips directius, famílies, alumnat, agents locals, sectors professionals i institucions vinculades a la promoció de la convivència escolar». D'aquesta forma, es volen donar a conèixer «les tendències teòriques i pràctiques educatives que influeixen en una bona convivència, identificar pràctiques i recursos per a la millora de la qualitat educativa i de la convivència, intercanviar coneixements i compartir experiències».

En aquest sentit, la directora de l'Institut per a la Convivència i l'Èxit Escolar (Convivèxit), Marta Escoda, ha destacat que «cada vegada hi ha més centres amb programes preventius i específics. Els mateixos centres demanen més formació i jornades on mostrar les experiències i aprendre d'uns altres».

En aquest sentit, han informat que els tallers són de «una àmplia diversitat» i tracten qüestions com la cohesió de grups, els cibermentors, la igualtat, la identitat sexual, l'educació emocional, la competència social, la prevenció de l'assetjament, el 'mindfulness' a l'aula, aprenentatge basat en projectes, la resiliència escolar o l'absentisme, entre uns altres.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.