Al voltant de 3.000 habitatges de les Balears estan inscrits en plataformes d'intercanvi de cases per a viatjar, segons han informat en un comunicat les plataformes 'GuesttoGuest' i 'IntercambioCasas', dues de les empreses que connecten als seus usuaris per gestionar aquests intercanvis.
En ple debat sobre la regulació dels negocis basats en l'economia col·laborativa, l'intercanvi de cases a l'Estat espanyol està experimentant un notable creixement sense les desavantatges que altres plataformes de lloguer estan presentant actualment com les prohibicions i altres problemes legals.
A nivell europeu ja un 12 per cent de la població adulta ja estaria disposat a canviar la seva casa per a viatjar, segons un recent estudi de Ipsos Consulting.
L'Estat espanyol és el segon lloc del món que més utilitza l'intercanvi de cases com a alternativa a la forma tradicional d'allotjament, només per darrere de França. En aquest sentit, aquesta nova tendència és ja una de les opcions preferides per a aquest 2018 i ja hi ha més de 45.000 habitatges de l'Estat inscrits.
A l'Estat espanyol, per comunitats destaquen Catalunya (10.500 habitatges), Andalusia (10.000), País Valencià (5.600), Comunitat de Madrid (4.700) i Illes Balears (3.000).