Setmanari d'informació local - 138 anys

Salvem Portocolom denuncia que les administracions «es passen la pilota de la protecció de la posidònia»

21717

La plataforma Salvem Portocolom ha explicat aquest dimarts que, des de l'estiu passat, s'ha reunit amb representants de les diferents administracions que tenen alguna cosa a dir sobre la protecció de la posidònia de Portocolom. «El fet d'haver fins a quatre institucions implicades en aquest assumpte fa que, en la nostra opinió, es produeixi una inacció en la protecció permanent de l'alguer de la badia del nostre poble».

La darrera reunió que han tengut ha estat aquest dilluns amb Carles Simarro, cap de la Demarcació de Costes a les Illes Balears. La competència sobre les aigües a l'alguer de Portocolom és d'aquesta administració de l'Estat i «tant des de la Conselleria de Medi Ambient com des de PortsIB se'ns havia indicat que era a Costes que havíem de dirigir les nostres demandes per fer-les efectives. Ara, després de la reunió, això no està tan clar».

Respecte a la reunió han remarcat que ha estat «cordial» i el cap de la Demarcació de Costes ha posat interès en les explicacions i ha manifestat que considera «positives» totes les propostes, «però de nou hem vist com se'ns apuntava a altres administracions com a responsables».

La primera demanda ha estat la realització d'un conveni entre Costes i PortsIB perquè els agents de Ports puguin controlar el fondeig dins la zona de Portocolom que és competència de Costes. «Això és important perquè aquests agents hi són durant tot l'any i poden actuar els mesos en què la barca de l'Ibanat no sigui present o a les hores que aquesta sigui fora del port». Al respecte, Carles Simarro els ha respost que el conveni s'hauria de fer entre Medi Ambient i PortsIB.

A continuació, expliquen, li han demanat que es delimiti clarament el canal d'entrada al port, justament allà on hi ha l'alguer. «La senyalització mitjançant balises lluminoses augmentaria la protecció de la zona, ja que dins el canal no es pot fondejar i els agents de PortsIB hi poden actuar». Des de Costes se'ls ha manifestat que no tenen inconvenient de dur a terme aquesta mesura, però que això ho ha de sol·licitar Ports IB. «Justament a Ports ens varen dir que parléssim amb Costes».

Una tercera demanda lligada a aquesta segona és la col·locació de boies informatives recordant la velocitat màxima de 3 nusos i que el fondeig damunt posidònia està prohibit. «Sense delimitar el canal amb balises lluminoses, aquestes boies són un perill a la nit».

En quart terme, hem sol·licitat la prohibició del fondeig a la zona de competència de Costes que coincideix amb la praderia de posidònia. De nou, Carles Simarro s'ha mostrat d'acord amb Salvem Portocolom, «però ens ha indicat que això és competència de Medi Ambient».

La darrera proposta que li hem presentat és la d'instal·lació de boies de fondeig diürn gratuïtes per petites embarcacions (eslores inferiors a 7 metres) en aquesta zona. Simarro troba que és una iniciativa interessant, encara que veu difícil que siguin gratuïtes. En tot cas, expliquen des de la plataforma que Simarro ha apuntat que la gestió d'aquestes boies «hauria de dependre de l'ajuntament de Felanitx».

Després d'aquesta reunió, «i amb la frustració que genera veure com les diferents administracions s'espolsen les puces i es passen la pilota entre elles», Salvem Portocolom veu més que necessari una «trobada multilateral» entre Medi Ambient, PortsIB, Costes i l'Ajuntament de Felanitx. «En aquest fòrum s'haurien de concretar qui s'encarrega de la posada en marxa de cadascuna d'aquestes mesures amb les quals les diferents administracions ens diuen que estan d'acord, però que ningú no tira endavant».

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.