El petit llogaret de Biniaraix disposarà aviat de dues noves zones d’estacionament amb una capacitat total per a 125 vehicles. Aquesta mesura respon a la necessitat de regular l’afluència creixent de visitants i facilitar la mobilitat dels residents.
Un dels dos aparcaments, amb 25 places, estarà reservat exclusivament per als veïnats de la zona. Aquesta mesura respon a la demanda històrica dels veïnats, que des de fa temps denuncia la dificultat de trobar espai per estacionar als carrers estrets del nucli, bastant col·lapsats per l’afluència de visitants.
El segon aparcament, de caràcter mixt i de pagament, comptarà amb un total de 100 places i estarà obert tant per a residents com per a visitants. Aquest espai cerca ordenar l’accés a Biniaraix, punt de partida habitual per a excursionistes i amants de la natura, i reduir l’impacte del trànsit rodat cap a Cas Patró Lau.
L’Ajuntament de Sóller ha destacat que aquesta actuació forma part d’un pla més ampli de mobilitat sostenible, amb l’objectiu de preservar Biniaraix. Per això, la pròxima fase és col·locar dues càmeres de vigilància. Una se situarà a l’aparcament de Can Gorgai (abans de pujar a Biniaraix) i l’altra a l’accés de Cas Patró Lau (que es convertirà de doble sentit), d’aquesta manera a l’interior només hi podran accedir veïnats i autoritzats. Les obres d’habilitació dels aparcaments començaran després de les festes de maig i es preveu que estiguin operatius al mes de juny, assegurà el regidor de Governació, Carlos Darder.
Els veïnats han rebut la notícia amb satisfacció, tot i que falta detallar si els carrers es convertiran en zona ZAR.