El servei de Biblioteca i Documentació de la Universitat dels Illes Balears (UIB) ha classificat, catalogat i digitalitzat un fons amb 5.000 postals del 'boom' turístic a les Balears que ha estat donat per la família de l'empresari Vicenç Rotger i Buïls i que des d'ara es pot consultar en la Plataforma d'arxius històrics de les Balears.
Concretament, aquesta col·lecció aquesta formada per 5.000 targetes en blanc i negre en la seva majoria, editades per l'empresa de l'empresari i distribuïdes a Mallorca. En els documents es pot observar l'avanç del desenvolupament turístic a les Illes amb fotografies que inclouen des d'enclavaments amb paisatges idíl·lics, completament despoblats fins a altres edificats, que s'acosten més a la realitat actual.
El fons aquesta dividit en 12 sèries en les quals s'inclouen: Badia d'Alcúdia, Badia de Palma-Andratx, Folklore, Interior, Llevant, Menorca, Palma-Ciutat, Pollença i Badia de Pollença, Serra de Tramuntana, Sud i Postals.
El resultat d'aquesta tasca s'ha donat a conèixer aquest dimecres en un acte de presentació dut a terme a Son Lledó, en qual han intervingut el rector de la UIB, Llorenç Huguet, la vicerectora de Projecció Cultural, Universitat Oberta i Seus Universitàries, Joana Seguí, Vicenç Rotger Rebassa, Margalida Rosa Rotger Rebassa, entre altres persones.
La UIB digitalitza 5.000 postals del 'boom' turístic a les Balears del Fons Vicenç Rotger i Buïls

Comenta
Normes d'ús
Avís legal» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de elsoller.cat
» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers
» elsoller.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.
Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).