Setmanari Sóller

Setmanari d'informació local - 135 anys

L'Associació d’Usuaris del Tren declara la seva «profunda preocupació i decepció pel mal funcionament del servei de tren»

L'Associació d’Usuaris del Tren ha expressat, en un comunicat fet públic aquest dijous, la seva «profunda preocupació, decepció, mal estar.. pel mal funcionament del servei de tren».

En aquesta ocasió la decepció està causada per «l’incompliment dels horaris i el pla d’aturades actual que han publicat».

Segons l'associació, «durant aquests quinze dies, de forma repetida, s’han modificat o incomplit alguns horaris i aturades, sense cap tipus d'informació per part dels serveis, i deixant els passatges desorientats, generant situacions d’incomoditat».

També afirmen que «alguns usuaris han denunciat a l’associació que els trens expressos que actualment fan aturades a totes les poblacions entre Inca i Marratxi, en algunes freqüències no han fet les parades, deixant les persones a les andanes i sense informació a pantalles ni per megafonia».

L'Associació d’Usuaris del Tren declara: «no entenem tals despropòsits ni com es pot gestionar un servei de transport públic amb aquestes errades tals incongruències. Així mateix, també volem incidir en que aquesta mateixa setmana, un descuit d’un/a maquinista, al no activar l’obertura de les portes, va provocar que alguns usuaris del metro perdessin la connexió amb la freqüència del tren».

A tot això, altres reclamacions d’usuaris d’aquesta setmana indiquen que s'han produït retards en no activar-se a l'hora els semàfors, la manca greu d’informació, les megafonies dels trens donant informació incorrecta...

L’ Associació recorda també que «el tren és el transport públic més sostenible i el més just socialment, el que genera menys impacte territorial i menys contaminació ambiental, i el que les administracions sempre haurien d’haver potenciat en defensa del interès general».

En aquests moments de pandèmia i de crisi global climàtica, es vol recordar la necessitat de promoure un transport públic segur i de qualitat i denunciar «la mala gestió dels serveis ferroviaris i tots els problemes que ens trobem diàriament», al mateix temps també i tornen a reclamar als actuals responsables del SFM, «que es plantegin una política de millores permanents que afavoreixin aquest transport, com a alternativa econòmica i sostenible al transport privat».

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris