Setmanari d'informació local - 140 anys

Llàgrimes de Sant Llorenç 2025: Inca organitza una nova edició del taller d’astronomia i observació de Perseids

70882

El proper dimarts, 12 d’agost, el Poliesportiu Municipal Mateu Cañellas d’Inca acollirà una nova edició del taller d’astronomia 'Llàgrimes de Sant Llorenç', organitzat per la Fundació IAAM en col·laboració amb l’Ajuntament d’Inca. L’activitat, que començarà a les 18.30 h, convida tota la ciutadania a endinsar-se en el fascinant món de l’astronomia coincidint amb un dels fenòmens més espectaculars de l’estiu: la pluja de meteors dels Perseids.

Durant la jornada es faran explicacions pràctiques sobre com muntar i utilitzar diferents tipus de telescopis, així com una introducció als cometes, l’origen de les pluges d’estels i les seves òrbites. També es parlarà de la hipervelocitat a la qual entren els meteoroides a l’atmosfera terrestre, arribant fins als 59 km per segon, i es projectaran òrbites i planetes per entendre millor el moviment d’aquests cossos celestes.

A mesura que avanci el vespre, es farà reconeixement del cel i observació directa dels Perseids amb els telescopis de la Fundació IAAM, a més d’introduccions a l’astrofotografia amb smartphone, una tècnica cada vegada més popular entre els amants del cel nocturn.

L’activitat és gratuïta, però cal inscripció prèvia a través del web www.fiaamallorca.com/reservas, ja que les places són limitades.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.