Sóller sortí al carrer per Palestina. Centenars de persones es congregaren a les 20 hores a la plaça dels Estiradors per marxar contra el genocidi que pateix el poble palestí a la Franja de Gaza. La manifestació, que es va produir de manera simultània a 58 pobles de Mallorca i diferents barriades de Palma aconseguí congregar més de 400 persones a Sóller que clamaven al crit unànime de «no és una guerra, és un genocidi».
La marxa arrancà a la plaça dels Estiradors encapçalada per la batucada, seguit de la pancarta que iniciava la manifestació baix el lema «Aturem el genocidi a Palestina. Sóller per la Pau i la Vida». A continuació, veïnats de totes les edats i entitats socials i culturals amb palestines o amb cartells que deien «From de river to the sea, Palestine will be free» caminaren pel carrer de santa Teresa, el carrer de sa Lluna i fins a la Plaça. Durant el recorregut, alguns infants llegiren poemes de nins palestins, alguns malauradament desapareguts arran dels bombardejos.
Una vegada arribats a Plaça, els organitzadors llegiren el manifest consensuat a tots els pobles de Mallorca. El text, a més d’exigir que s’aturi el genocidi al poble Palestí, fa un reconeixement a la gent de tot el món que participa en la marxa.
Les xifres que manegen sobre el terror que es viu a Gaza són esfereïdores. Els morts arriben gairebé als 60.000 i s’han comptabilitzat més de 145.000 ferits. Segons, les dades facilitades per l’ONU, la majoria de les víctimes són infants (un 44%) i les dones (un 20%), xifres que no contemplen els desapareguts i sepultats sota les runes ni els mutilats a conseqüència de les bombes o la metralla.
Una crida
Els manifestants han fet una crida unànime i mostren la seva indignació davant els fets que utilitzen la fam com a arma contra la població civil. Per això, «ens rebel·lem contra la passivitat i la complicitat de molts poders públics, com la Unió Europea, i exigim la fi immediata d’aquesta agressió humana i la persecució judicial dels responsables d’aquest crim de guerra i del genocidi davant el Tribunal Penal Internacional».
Els organitzadors de Sóller no descarten fer més accions després de l’èxit de la convocatòria per continuar manifestant la solidaritat amb el poble palestí i el cessament del genocidi.