Setmanari d'informació local - 140 anys

Memòria de Mallorca torna a reclamar a l'Ajuntament de Palma que concedeixi a Pilar Sánchez Llabrés el títol de filla il·lustre

71745

Memòria de Mallorca ha tornat a reclamar a l'Ajuntament de Palma que concedeixi a Pilar Sánchez Llabrés (Palma, 1903 - Sencelles, 1936) el títol de filla il·lustre de la ciutat.

Coincidint amb la data del seu assassinat, l'associació, juntament amb familiars de la víctima ha tornat a sol·licitar la concessió de la distinció a la militant socialista i feminista.

L'any passat, Memòria de Mallorca ja va registrar una sol·licitud formal al Consistori perquè fos reconeguda com a filla il·lustre, encara que sense rebre resposta.

Per això, en el marc del 89 aniversari de la seva mort, han insistit en la importància d'aquest reconeixement institucional, que consideren «un acte de justícia i de reparació cap a una dona que va pagar amb la vida la seva defensa dels valors democràtics».

Podemos ha expressat el seu suport a la petició. El que va ser director general de Memòria Democràtica i ara portaveu de la formació d’esquerres, ha recordat que Pilar Sánchez «va ser una de les dones palmesanes segrestades, torturades i assassinades pels feixistes durant el cop d'estat a les Balears».

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.