Setmanari d'informació local - 140 anys

GOB: «Ni un pas enrere amb les reserves marines»

72182

Des del GOB s’ha llançat una campanya per posar de manifest l’evidència científica dels beneficis de les reserves marines, com a eina de recuperació. Els ecologistes demanen que la xarxa de reserves marines no només es mantengui, sinó que es reforci i millori.

«La mar és un bé comú i el seu futur depèn de tots. Què volem deixar als qui vendran darrere? Una mar exhausta o una mar que batega?», interpel·len.

El GOB explica que «a les Illes Balears comptam amb una xarxa de 12 reserves marines d’interès pesquer que ha demostrat ser una eina útil per recuperar biodiversitat i fer més sostenible l’activitat pesquera. Les reserves marines són espais de vida, refugi d’espècies i garantia de futur per a la pesca artesanal, que permet disposar de peix fresc, de temporada i proximitat en el mercat».I afegeixen que «efensar-les és defensar la vida, la cultura i l’autonomia alimentària de les Balears».

Per això, demanen mantenir i reforçar la xarxa actual, i avançar en aquestes millores clau:

  • Seguiment científic estable i públic, amb indicadors clars i informes periòdics. Per poder adaptar-les a les situacions.
  • Àrees marines integrals (no-take) ben dissenyades i connectades dins les reserves, com a motors de recuperació.
  • Co-gestió real amb el sector pesquer (professional i recreatiu), la comunitat científica i el teixit social.
  • Regulació de la velocitat, en totes les reserves marines
  • Vigilància i els recursos necessaris per garantir el compliment de la normativa.
  • Divulgació i educació ambiental per compartir resultats i conscienciar sobre el seu valor.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.