Setmanari d'informació local - 140 anys

Arriba la primera fira d’Inca: Fira de la Terra

72346

Aquest dissabte, 18 d’octubre, a les 12.00 hores, l’Ajuntament d’Inca dona el sus oficial a les fires de tardor amb la Fira de la Terra. Enguany, l’agrupació de la Revetla d’Inca, l’associació cultural grup de danses Les Postisses i Bufaires i els Xeremiers d’Inca seran els encarregats d’inaugurar la primera fira que se celebra durant tot el cap de setmana a la capital del Raiguer.

D’aquesta manera, dissabte 18 i diumenge 19 d’octubre Inca acull una gran varietat d’actes per a tots els públics. Enguany, les rondalles prendran vida durant la primera fira d’Inca amb una ambientació especial i figures emblemàtiques com el rei en Jaume I a la plaça d’Espanya, l’àguila de la flor romanial a la plaça d’Orient, i novetats com un arbre parlant i una planta carnívora que sorprendran grans i petits.

A més, la plaça de Mallorca es convertirà en el cor d’aquesta fira, amb tallers, activitats familiars, paradetes i diverses novetats com la primera Mostra de Música i Ball Tradicional Fires d’Inca, organitzada amb l’Associació Sa Revetla; i altres activitats com la trobada de glossadors, el concurs de dibuixos de rondalles amb lliurament de premis, i el concert de Do Natural diumenge horabaixa.

D’altra banda, durant la Fira de la Terra d’Inca se celebren també la Fireta Clau Natural, la Fireta del Reciclatge, la Trobada de Cossos d’Emergència. i la Fira d’Entitats, entre altres activitats. La primera fira també acollirà l’Inca Yokai Fest, que passa de la segona a la primera fira, amb tallers, exhibicions, concursos i food trucks al carrer Miquel Duran i plaça del Mercat. Aquest cap de setmana també se celebrarà la primera Trobada i Exhibició de Muls i la desfilada de roba de segona mà, organitzada per Moda Re de Càritas.

De forma paral·lela, com és costum, també hi haurà plantes, flors i productes de la terra. Així mateix, durant el primer cap de setmana de Fira, Inca acollirà també activitats pels més petits i ludoteca. Un any més, les atraccions s’han instal·lat al recinte firal de General Luque.

Un any més, les Fires d’Inca d’enguany comptaran amb una decoració col·lectiva i sostenible. Les associacions Esment, Joan XXIII i Aldaba ompliran la plaça d’Espanya de fulles de tardor estampades, mentre que a Santa Maria la Major s’instal·larà un gran cor de ferro ple de cors teixits per l’associació Punts amb Vida. A més, la Fundació Es Garrover participarà en la decoració de la fireta del reciclatge, donant un toc d’art i sensibilitat social a aquesta fira tan estimada.

El programa complet de les Fires d’Inca es pot consultar aquí: https://incaciutat.com/firesinca

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.