La Federació Empresarial Hotelera de Mallorca (FEHM) analitza aquest dijous com consolidar els mercats emissors davant de les destinacions competidores i cerca nous mercats per a allargar la temporada turística, com el Canadà o l'Orient Mitjà.
Segons ha explicat la vicepresidenta executiva de la patronal, María José Aguiló, en declaracions als mitjans abans de la jornada 'Cap on es dirigeix la indústria turística competitiva que aporta valor', les noves línies aèries que s'obren amb el Canadà o les ciutats de l'Orient Mitjà són una oportunitat per a «començar a treballar».
«És una oportunitat per a començar a treballar a tenir més coneixement d'aquests mercats, dels clients, de les seves necessitats i preparar-nos per a donar-li resposta», ha dit.
També se cerca consolidar la posició de Mallorca davant de les destinacions més competidores, com Croàcia, Turquia i Grècia, entre d'altres, i exposar eines per a poder conèixer el mercat emissor i adaptar-se.
Per a Aguiló, créixer cap a altres mercats «no té a veure amb el discurs de saturació», sinó que són coses «totalment diferents». Per exemple, ha argumentat, la nova línia oberta cap als Estats Units «no només ha atret turistes a l'illa sinó que ha afavorit també el resident que s'hi ha pogut desplaçar».
«Tots els mercats que s'hi incorporen estan convivint i estan contribuint a l'allargament de la temporada», ha subratllat.
Connectivitat
D'altra banda, la vicepresidenta de la patronal ha lamentat les previsions de reducció d'un 10% a les connexions aèries amb l'illa durant els mesos d'hivern.
«No és el que ens agradaria i no va d'acord amb l'esforç de les empreses per a tenir més activitat turística», ha subratllat, alhora que ha remarcat que són previsions i que podrien canviar en funció de la demanda.
