Setmanari d'informació local - 140 anys

Jubilats per Mallorca reclama que l’ofrena Floral de la Festa de l’Estendard es faci a l’estàtua del rei En Jaume

73527

L’associació Jubilats per Mallorca ha reclamat aquest dimarts que l’ofrena Floral de la Festa de l’Estendard es faci on s’ha fet tradicionalment: a l’estàtua del rei En Jaume que presideix la plaça actualment anomenada ‘d’Espanya’.

La carta de Jubilats per Mallorca, dirigida a l'atenció de protocol de l'Ajuntament de Palma, diu:

«Una vegada comunicat l'interès de l'associació Jubilats per Mallorca en participar, el 30 de desembre, a l'acte de l'ofrena floral com a homenatge al Rei en Jaume I, i havent rebut la invitació del Batle de Palma, ens hem assabentat que l'acte es desenvoluparà a la plaça de Cort i no a la plaça d'Espanya, davant l'estàtua del Conqueridor.

El canvi d'escenari de l'acte és, per a nosaltres, inassumible. Darrere aquesta decisió municipal s'amaga, a parer nostre, un intent de negació del caràcter nacional del 31 de desembre com a autèntica Diada de Mallorca, i, alhora, converteix l'ofrena en una qüestió exclusivament municipal.

L'estàtua del Rei en Jaume té un simbolisme de mallorquinitat i catalanitat al que no contribuirem a diluir en el no-res. En conseqüència, Jubilats per Mallorca no participarem en l'acte municipal convocat a la plaça de Cort de l'ofrena floral com a homenatge al Rei en Jaume.

Amb el desig que passin un bon Nadal i unes bones festes, rebin una cordial salutació».

La carta està signada, en nom de la junta directiva de Jubilats per Mallorca, per la presidenta de l'entitat, Sili Arguimbau.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.