- Que suposa per a vos aquesta elecció?Â
- Tot i que des de l'any 2002 he format part del Consell d'administració no esperava haver d'assumir-ne la presidència en unes circumstàncies tan tristes per a mi. Tot i això, sé que el meu germà estaria molt content.
- Quins són els primers reptes que teniu al davant?Â
- Afortunadament el tren per funcionar no necessita que el president faci gaire cosa: funciona quasi tot-sol gràcies a las tasca diària dels seus treballadors. La meva tasca i la dels meus companys del consell és aportar la nostra experiència com a empresaris.
- Hi haurà continuïtat en els projectes iniciats?Â
- Sens dubte. Un dels projectes és la finalització de can Prunera per convertir-lo en un referent cultural. Això atraurà molta més gent cap a Sóller. Pel que fa al tren, continuarem amb la renovació de les vies. Enguany es renovaran cinc quilòmetres més.
- El tren ha incorporat noves tecnologies. Perdrà el seu caràcter?Â
- Són millores importants per la seguretat però que el viatger no veu: segueix anant en un bonic tren de principis del s. XX. Recentment hem incorporat un sistema de sincronització electrònica als tramvies que els fa molt més segurs i efectius.
- Transportau molts turistes. És això un atractiu per a inversors de fora?Â
- Atractiu ho és. Però si el que vol saber és si el tren deixarà de ser «solleric», crec que no. Tot el capital és local ja que pràcticament tot el poble té accions. El poble el sent com a seu i aquesta part social s'ha de mantenir.
- Tendrà continuïtat el Tren de l'Art?
- Ha estat una experiència molt engrescadora i per suposat continuarem endavant. Ens han felicitat de tot Europa. A quina estació de tot el món es poden veure obres de Miró i Picasso?
- Alguns cops s'ha dit que el tren de Sóller és car...
- El que veiem és de cada vegada el tren transporta més viatgers que adquireixen el bitllet a la taquilla. I estan encantats amb el viatge! Per altra banda als residents els pot sortir molt barat i als sollerics pràcticament gratuït.