El Ferrocarril de Sóller haurà d’assumir el repte d’adaptar el seu material mòbil a la Llei de millora de l’accessibilitat i de supressió de les barreres arquitectòniques (Llei 3/1993 del 4 de maig) i garantir l’accessibilitat a tots els viatgers malgrat les «grans dificultats» que suposa aquesta adaptació per la companyia ja que cal recordar que es tracta d’un tren centenari que cobreix bona part del seu servei amb material original.
La Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat del Govern ha instat a l’empresa a emprendre les actuacions necessàries per a dotar al tren d’accessibilitat, assegurant que «en aquests moments no compleix les condicions per poder ser usat per persones amb discapacitat».
El president de la companyia. Oscar Mayol, ha assegurat que l’empresa «va lliurar al Govern fa més d’un any i mig un projecte per a la seva adaptació específica a la legislació però les dificultats tècniques són grans ja que les dimensions del tren -tant les plataformes i accessos als vagons- no tenen, per la seva antiguitat, les dimensions mínimes per a la col·locació de material homologat i s’hauria de trobar una solució d’acord amb les característiques històriques del tren ». Igualment existeixen dificultats per modificar els accessos al tramvia.
Mayol afirma que «no es tracta d’un problema econòmic ja que la companyia ha invertit milions en adaptacions tecnològiques que li donen més seguretat sense alterar el seu aspecte extern». En una propera reunió els tècnics del Govern i del tren seguiran estudiant possibles solucions.
Per part del Govern el director general de Transports, Jaume Mateu, que cal recordar que és el regidor de turisme de l’Ajuntament de Sóller, admet també aquestes dificultats d’adaptació però recorda que la Llei «no pot fer excepcions», tot i que assegura que els tècnics «trobaran la solució més adequada per alterar el menys possible l’aspecte del tren ». Mateu admet que el projecte presentat per l’empresa «no ha estat acceptat pels nostres tècnics».
Termini
El Govern ha donat al Tren fins el dia 31 de desembre de l’any 2018 per fer les modificacions necessàries. L’últim requeriment ha estat després que la Defensora del Poble hagi remès a l’Executiu les queixes del Comitè Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat.
El Tren, davant el repte de ser accessible sense perdre el seu caràcter de tren antic
Comenta
Normes d'ús
Avís legal» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de elsoller.cat
» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers
» elsoller.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.
Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).