L’Ajuntament de Deià està estudiant la construcció d’una petita dessaladora a la cala de Deià per solucionar la manca d’aigua que pateix el municipi durant l’estiu quan es veu obligat a adquirir aigua i transporta-la en camions cisterna per poder donar servei a les necessitats de la xarxa.
La construcció d’una dessaladora per a aquest municipi de la Serra ja es va projectar anys enrere però es va descartar per motius tècnics i econòmics.
Això no obstant la batlessa, Magdalena López, ho veu una solució i ja encarregat a l’empresa adjudicatària del servei d’aigües, GESBA, la redacció d’un avantprojecte.
Segons López «el cost actual d’aquesta instal·lació el desconeixem però fa uns 10 anys era d’aproximadament un milió d’euros». La batlessa assegura que la idea ja ha estat comunicada a la Direcció General de Recursos Hídrics.
López admet que el problema de les dessaladores és el seu manteniment i el fet que no només poden funcionar durant els mesos de demanda sinó que ho han de fer de forma continua. Així i tot considera que «l’Ajuntament ha d’explorar aquesta possibilitat ja que hem d’acabar amb la problemàtica de la manca d’aigua».
Cal recordar que Deià només compta amb la propietat parcial d’una font i que la connexió amb Sa Costera va quedar descartada també per l’elevat cost i dificultat.