Setmanari d'informació local - 139 anys

Trobat i destruït el segon niu de vespa asiàtica

Tècnics del Consorci de Recuperació de la Fauna de les Illes Balears (COFIB) van destruir el passat dimarts a Sóller un segon niu de vespa asiàtica que se suma a eliminat el novembre de l’any passat en la mateixa Vall

El passat 14 de juliol, un particular va detectar un exemplar d’aquesta espècie a la zona de Ses Tres Creus per la qual cosa es va psoar en marxa un operatiu de recerca amb membres del COFIB, tècnics del servei d’espècies, agents de medi ambient, especialistes de la universitat i personal de l’ajuntament.

La localització no s’ha aconseguit fins un mes després. Es van fer varis intents de col·locar microtransmisors a algun exemplar perquè conduís els tècnics fins el niu, però el sistema no donà reculats. Finalment, el niu s’ha localitzat mitjançant seguiment visual dels animals. El van trobar a la part més alta d’un pi, a uns deu metres d’altura.

Després d’avaluar les possibilitats d’intervenció dels Bombers de Mallorca, es va considerar que la millor opció era la retirada manual, per part d’especialistes del COFIB amb equipament específic per a aquesta tasca, amb el suport dels agents de medi ambient.

Altra vegada l’operació es va realitzar durant la nit, per garantir la recollida de la totalitat de l’eixam, i posteriorment es va se sotmetre a congelació per sacrificar tota la colònia.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Peter, fa mes de 8 anys

No es una avispa. Es un avispón. No es lo mismo.

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente