Setmanari d'informació local - 139 anys

La Zona de Baixes Emissions desperta interès i dubtes entre els residents

Reunió d’ahir horabaixa a les Escolàpies. | I. Cabrer

La capella de les Escolàpies quedà plena per escoltar com s’organitzarà la Zona de Baixes Emissions que s’implantarà a partir d’aquest estiu al centre de Sóller. La trobada despertà interès i dubtes entre les prop de cinquanta persones que acudiren per conèixer el projecte i l’esborrany de l’ordenança que regularà les més de 70 hectàrees de territori delimitades per la ZBE. Després d’exposar un resum, les 21 excepcions que contempla l’ordenança generà debat.

Si bé la majoria es postulà a favor de la creació d’aquest sistema que té per objectiu «millorar la vida dels residents i l’aire que respiram», digué el regidor de Mobilitat, Pep Porcel. Alguns dels assistents posaren en dubte algunes de les excepcionalitats que inclou el text, que malgrat ser moltes, consideraren que no contemplen pobles veïnats com Fornalutx «que feim vida a Sóller i duim els nostres infants a les escoles i Institut d’aquí», comentà una mare. D’altres, traslladaren la seva preocupació també pel fum de les cremes «que potser contamina igual o més que els cotxes», mentre una altra persona destacà «que l’aire de Sóller circula i no es concentra sols al nucli».

Des de l’oposició, Més reaccionà també al·legant que «l’ordenança contradiu tot el discurs de Porcel, que després de justificar que el centre serà només per a residents, presenten tantes excepcions i tan confuses que generaran molta inseguretat jurídica a la gent. És insultant que els turistes dels hotels i dels ETV puguin entrar a la ZBE i, en canvi, gent que fa vida aquí quedi exclosa».

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.