L’ocupació als hotels de Sóller continua per davall dels registres d’anys anteriors. Pel que fa al mes d’agost, l’ocupació ha arribat al 90,47%, una xifra que suposa un 2% menys respecte del mateix període de 2024, en què se superà el 92%. Des de l’Associació Hotelera de Sóller ho atribueixen al tipus de turista que visita Sóller, el qual «continua amb una estada mitjana de dos dies, una tendència que és general a tot Mallorca, als nostres establiments», explicà el president de la patronal, Lluís Rullan.
Tot i la confirmació del canvi de model, Rullan també explica que les elevades temperatures dels mesos d’estiu afecten també els turistes que vénen del nord d’Europa. «Aquests descarten viatjar ja en temporada alta i eviten la calor. En canvi, hem notat un augment de reserves des d’aquesta procedència els pròxims mesos».
No obstant això, i a les portes d’encetar la temporada senderista, des de VisitSóller, el portal turístic, «promocionam activitats alternatives perquè els turistes facin estades més llargues, tal com passava en anys anteriors», digué Rullan. D’aquesta manera, s’anuncien activitats de turisme actiu, gastronomia o actes culturals de tardor per aconseguir estades més llargues.
Oficina de Turisme
Les dades de l’Associació Hotelera sobre l’ocupació als seus establiments no concorden amb la gran afluència dels visitants que arriba a Sóller. Des de l’oficina d’Informació Turística (OIT), ubicada a la plaça d’Espanya, s’ha arribat a un nou rècord durant el mes d’agost, aconseguint la xifra de les 10.321 persones ateses des del furgó.
Per nacionalitats, demanen més informació els anglesos (3.166), seguits dels espanyols (2.868) i dels francesos (1.650). La resta, procedeixen d’altres indrets no especificats i s’ha detectat una gran davallada de turistes alemanys, als quals es donà informació a 876 persones.
Es tracta de gairebé el doble de persones ateses que el mateix període del 2024, quan passaren 6.690 persones al mes d’agost. La xifra és una mica superior als anys 2023, quan es va atendre 8.857 visitants i el 2022, 7.015 turistes. Val a dir que aquesta tendència a l’alça de visitants que acudeixen a l’OIT de la plaça d’Espanya es produeix des de fa mesos, arribant a un total de 55.391 persones en vuit mesos, una xifra que s’arribava al total d’any.