Setmanari d'informació local - 140 anys

L’Escola de Música inicia el curs amb 120 alumnes

Es manté el nombre d’estudiants i les classes seran a Es Puig

El curs 2025/26 de l’Escola Municipal de Música de Sóller (EMMS) comença a rodar. Fou aquest dimecres, dia 1 d’octubre, quan els instruments començaren a sonar de nou al CEIP Es Puig, centre que tornarà a acollir les classes de l’Escola de Música mentre les obres a les Escolàpies avancen, tot i que està previst que no estiguin acabades fins a mitjan 2027. En total, enguany l’EMMS compta amb 120 alumnes, nombre calcat al del passat curs. Per altra banda, la plantilla de professors continua sent àmplia, ja que un total de 15 són els encarregats de transmetre els coneixements musicals als alumnes tant infantils com adults que han decidit inscriure’s a aquest curs d’aprenentatge musical.

Com ja s’ha dit, 120 són els estudiants que enguany intentaran potenciar les seves habilitats, les quals podran anar mostrant durant les audicions individuals i grupals que es vagin fent durant el curs. En total, respecte de l’any passat, hi ha hagut un total de 15 baixes que han estat compensades amb 15 altes noves, les quals mantenen el nombre d’alumnes en el mateix.

Sobre les disciplines que s’ofereixen, els 15 professors ofereixen classes de trompeta; trombó; trompa; saxòfon; clarinet; flauta; cant; percussió; guitarra; violí i piano. En alguna de les especialitats són més d’un els professors que hi ha per l’alt nombre d’estudiants matriculats, com pot ser en el cas del piano o el violí. Per altra banda, la plantilla docent continua sent molt semblant a la del passat any, tot i que hi ha tres professors nous, que són els de percussió; saxòfon i trombó. L’equip directiu cerca així que hi hagi una continuïtat en els professors per millorar l’aprenentatge.

Finalment, sobre els cursos oferits, cal recordar que a l’EMMS es pot fer el Grau Elemental, amb l’opció de poder obtenir la titulació oficial. A més, els més petits poden començar des dels quatre anys, quan fan Iniciació. Els de cinc anys continuen fent Iniciació, però ja amb rotativa de percussió. I els de 6 anys fan tallers d’instruments per quan en tenen 7 tenir-ne un d’elegit.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.