Després de la celebració de les primeres ‘Journées del Modernisme’, celebrades fa dues setmanes i que resultaren ser un èxit, l’activitat modernista no atura a la Vall, ja que durant aquestes setmanes s’està gravant un documental d’uns 60 minuts de durada que posarà en valor el Modernisme solleric. El projecte, finançat amb fons europeus Next Generation i impulsat per l’Ajuntament, compta amb la participació de quantitat de sollerics. Creat i produït per Espirals Produccions i Vivir del cuento comunicació, amb Guillem Deyà i Mar Puigserver al capdavant, els experts Antoni Quetglas; Pep Morell, Antònia Maria Miró i Javier Oliver ofereixen durant el documental els seus coneixements sobre el Modernisme, fent referència a quantitat d’espais que repassa el projecte, siguin cases particulars com la Parròquia o el cementiri, entre molts altres. La protagonista conductora del documental és Mariona Hauf. Tot això ha estat possible, en part, gràcies a la catalogació que feren Miró i Quetlgas d’una vuitantena d’espais modernistes a la Vall.
El documental, segons ha confirmat Puigserver, «és per als sollerics, tot i que l’haguem de fer en diferents llengües perquè els fons europeus així ho exigeixen, és perquè els sollerics puguin conèixer la seva història».
A part, el projecte és molt més que un documental, ja que també s’està preparant una ruta pels espais modernistes més representatius. Puigserver comenta que «instal·larem codis QR davant cada espai, per tal que els interessats puguin obtenir més informació sobre aquell mateix, incloent-hi fins i tot vídeos explicatius».