Setmanari d'informació local - 138 anys

És suficient la «flexibilització» de la LOMQE proposada per Educació?

968
El director general de Planificació, Ordenació i Centres, Antoni Morante, i el Conseller d'Educació i Univeritat, Martí X. March.

Aquest dijous el director general de Planificació, Ordenació i Centres, Antoni Morante, emetia instruccions «complementàries» a les que havia emès la mateixa Conselleria d’educació dilluns per l’aplicació dels horaris LOMQE de cara al curs que ve.

Ja després del Consell de Govern del divendres 10 de juliol Educació reconeixia que «davant la impossibilitat material de derogar la normativa que desplega la LOMQE a Balears abans de l'inici del pròxim curs, la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres crearà grups de treball i dictarà les instruccions necessàries per a l'organització i funcionament dels centres educatius de cara al començament del curs escolar 2015-2016».

Després d’aquell Consell de Govern l’Assemblea de Docents assegurava que «els centres no tenen altra opció que organitzar el pròxim curs segons havia establert de manera nefasta la consellera Núria Riera».

Dilluns 13 de juliol els centres rebien les primeres instruccions d’aplicació dels horaris. Les veus en contra no es feien esperar i dimecres mateix Unió Obrera Balear (UOB) lamentava que «la Conselleria d’Educació imposes els currículums de la LOMQE tal com els havia projectat l’anterior Conselleria d’Educació».

Aquest dijous el PI instava el nou Govern a impulsar un decret llei que «almanco suavitzi els efectes negatius de la LOMQE sempre tenint en compte que no pot afectar els pares ni pot suposar un sobrecost per als llibres de text».
També aquest dijous la diputada de Podem Laura Camargo es lamentava de les instruccions emeses per la Conselleria d’Educació i manifestava que «ja no són hores de canviar horaris». A més, Camargo, assegurava que «no hi haurà una política educativa igual a tota la comunitat» i que «no es pot garantir un bon ús d’aquestes tres hores», a més reiterava que aquestes mesures eren «insuficients».

Quines opcions dóna la «flexibilització» de la LOMQE que ha emès la Conselleria?

Les instruccions emeses per Educació aquest dijous donen dues opcions als centres a l’hora d’aplicar la distribució de les tres hores de lliure disposició setmanal:

La primera proposa destinar-les a tutories i a les matèries del curs (seguint així l’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats Núria Riera, de 20 de maig de 2015).

La segona proposa destinar-les a tallers o al treball per projectes interdisciplinaris relacionats amb qualsevol matèria o àmbit de coneixement del curs, i en especial dels àmbits artístics (Educació plàstica, visual i audiovisual o Música), Tecnologia o tallers de Segona llengua estrangera.

Les reaccions

El problema, segons alguns sectors de la comunitat educativa, és que aquestes instruccions «han sortit massa tard, els centres ja tenen feta la distribució d'hores tal com sortia a l’ordre de 20 de maig dictada per Núria Riera».

Les mateixes veus es queixen que a hores d'ara s’haurien de reunir els claustres amb «urgència» per modificar els horaris que molts centres ja tenen aplicats i que «per comoditat s’acabaran aplicant amb la norma Riera».

Fonts coneixedores de les negociacions dels ‘Acords pel Canvi’ asseguren que les instruccions emeses aquest dijous per la Conselleria d’Educació ja estaven redactades durant les trobades pels acords i no s'expliquen «per què arriben tan tard».

Mesa Sectorial d'Educació

La Conselleria ha convocat pel pròxim dilluns 20 de juliol una Mesa Sectorial d'Educació, amb caràcter extraordinari. Cal dir que cap de les dues instruccions emeses aquesta setmana per la Conselleria han estat consensuades amb aquest òrgan. 

La dada

Cal recordar que, segons dades facilitades per l'Assemblea de Docents, una vintena de centres no tenen aprovats els horaris LOMQE.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.