Setmanari d'informació local - 138 anys

La Plataforma Antiautopistes assegura que l'anunci del Consell de Mallorca de «reduir l'impacte» de la infraestructura «és un engany» a la ciutadania

La Plataforma ha mostrat la seva «decepció» amb com s'ha gestionat aquest projecte fins avui. L'entitat continua amb la campanya engegada de #Autopistamai

26105
La Plataforma Antiautipistes ha mostrat la seva «decepció» amb com s'ha gestionat aquest projecte fins avui. | #AntiAutopistes

La Plataforma Antiautopistes, que ha engegat la campanya #Araomai, ha assegurat aquest dissabte que l'anunci de reducció de l'autopista Llucmajor-Campos fet per la consellera Mercedes Garrido, aquesta setmana, és «fals i es basa en una manipulació de les dades presentades fins al moment».

Segons ha afirmat la plataforma, «més enllà de les dades concretes, tot aquest engany es basa en el fet d'amagar informació des del principi de la tramitació del projecte i anar guanyant temps fins que aquesta sigui descoberta per la ciutadania o la premsa». «La legislatura de la transparència, lamentablement, no haurà arribat al departament de carreteres», ha afirmat l'entitat.

Segons l'entitat, el conjunt del comunicat emès pel Consell de Mallorca conté sengles «falsedats». Entre elles, es demana perquè o com «és possible reduir 10 metres d'amplada d'una autopista sense tocar l'amplada dels vuit carrils projectats i intervenint sols entre les dues vies de servei i la calçada principal». Segons la Plataforma, «aquests dos espais sumen un màxim de 7 metres i a més no podrien ser eliminats per complet en una autopista d'aquestes característiques tècniques».

A més, com a segona «falsedat», l'entitat diu que «la superfície de reducció anunciada, d'entre 7 i 8 hectàrees tampoc surt de cap manera si no es redueixen els 10 metres». És així que, com a tercera falsedat, asseguren el següent, «el fet de voler fer veure que l'autopista Llucmajor-Campos, amb amplades de 45,5 metres serà més estreta que l'autovia de Manacor, no s'aguanta de cap manera. Qualsevol persona pot mesurar l'amplada de l'autovia a les seves diferents seccions amb el SIG (sistema d'informació geogràfica) del Govern (https://ideib.caib.es/visor/) i difícilment localitzarà seccions tipus a rectes que arribin als 40 metres. Les mesures que hem realitzat sobre escala real mostren amplades de 28 metres, amb màxims de 40 metres». També consideren que, tot plegat, és un «fals procediment». «Només es tracta d'un anunci mancat de contingut legal i procediment que el pugui fer viable», han dit.

Finalment, així, la Plataforma que manté el seu posicionament contrari, ha assegurat que el «problema és el model». «Sigui com sigui, no es tracta d'uns metres més o menys», ha dit l'entitat que ha assegurat que la seva petició, continua essent,«la paralització del projecte actual – fins a l'aprovació del nou Pla de Mobilitat – i el replantejament total del projecte amb criteris de mobilitat integral i seguretat».

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.