L’Assemblea de docents de l’IES Ramon Llull, juntament amb docents i estudiants dels centres IES Ramon Llull, IES Joan Alcover i l’Escola d’Art Superior de Disseny de les Illes Balears han donat suport i s'han adherit a la vaga general i a les diferents mobilitzacions d'aquest 15 d’octubre.
L’acte, que ha aplegat unes 200 persones, ha tengut lloc a les 11 del dematí per tal d’agrupar els professors que han secundat la vaga i aquells que han atès les seves funcions laborals, tot i manifestar estar en contra del genocidi.
Els punts més rellevants d’aquest manifest són:
- La ruptura total de relacions amb l’estat d’Israel.
- Assegurar-se el corredor humanitari.
- La prioritat en les polítiques de serveis públics en sanitat i educació.
- La sortida de l’OTAN i d’altres institucions supraestatals imperialistes, que ens aboquen cap a una militarització de la nostra societat.
Després d’aquesta lectura, s'han dirigit cap a la manifestació convocada pel Sindicat d’Estudiants, que ha tengut lloc a les 12 a la plaça Columnes de Palma.
Els docents han llegit un manifest redactat per l’Assemblea de docents de centre, mentre que els estudiants n’han llegit un de propi.
Manifest de suport a la vaga general per la Llibertat de Palestina
«L’Assemblea de docents de l’IES Ramon Llull, juntament amb docents i estudiants dels centres IES Ramon Llull, IES Joan Alcover i l’Escola d’Art Superior de Disseny de les Illes Balears donam suport i ens adherim a la vaga general i a les diferents mobilitzacions realitzades avui, 15 d’octubre de 2025, arreu de l’estat.
Ens adherim a les reivindicacions dels sindicats convocants, que són:
- Ruptura immediata de relacions diplomàtiques i comercials amb l’estat d’Israel. No volem ser còmplices del genocidi ni del comerç d’armes.
- L'embargament d'armes anunciat pel govern espanyol encara no s'ha aprovat. Exigim que es faci efectiu.
- Obertura urgent d’un corredor humanitari a la Franja de Gaza, no controlat per l'exèrcit israelià.
- Prioritat en les polítiques de serveis públics, destinant els recursos econòmics que ara van al rearmament, a educació, sanitat, serveis socials i altres.
- Sortida de l'OTAN i d’altres institucions supraestatals imperialistes, que es lucren amb la guerra i fomenten un neocolonialisme que destrueix comunitats i societats senceres, a més de contribuir al desastre ecològic.
Com a membres de la comunitat educativa, no podem quedar callats davant les injustícies flagrants que es duen a terme actualment cap al poble palestí. Després de dos anys de genocidi, amb 70000 morts, centenars de milers de ferits i milions de desplaçats; ara se’ls imposa un «pla de pau», que no és més que una rendició forçada per una potència imperialista amb molts interessos a la zona com és els EUA, que absol de qualsevol responsabilitat a l’estat d’Israel i als seus governants, i desposseeix de qualsevol sobirania i autodeterminació al poble palestí. L’aturada de les bombes i l’aturada de la matança cap a la població civil no anul·la, en cap cas, la situació d’apartheid, ni les colònies il·legals a Cisjordània, ni la situació d’absoluta destrucció de la Franja de Gaza, ni la greu situació de manca de recursos.
Fer vaga, manifestar-nos i mobilitzar-nos és un acte educatiu de primer ordre, que ensenya més valors que desenes de classes. Com a docents, posicionar-nos fermament en contra del genocidi i l’apartheid i a favor de l’autodeterminació del poble palestí és una forma de mostrar solidaritat cap als pobles oprimits del món i una actitud de lluita imprescindible davant les injustícies de tota mena que vivim.
Com a estudiants, fer vaga i mobilitzar-se és una mostra de compromís social que demostra que el jovent no està aturat, sinó que és actiu en les lluites d'avui.
La lluita pel poble palestí és la lluita per la llibertat de tots i totes. Contra el genocidi, contra les guerres i contra l'imperialisme, per la llibertat i l'autodeterminació del poble palestí i de tots els pobles del món: Visca Palestina Lliure!»