Setmanari d'informació local - 140 anys

A punt el nou carril bici del carrer 31 de Desembre: eliminarà 15 places d'aparcament

73531

L'Ajuntament de Palma preveu que el nou carril bici del carrer 31 de Desembre elimini 15 places d'aparcament i un carril de circulació d'un tram del carrer Francesc Suau. És la solució proposada a l'eliminació de l'itinerari ciclista del carrer Blanquerna.

Així ho ha explicat aquest dimarts el regidor de Mobilitat, Toni Deudero, en una roda de premsa per a presentar la segona fase de l'estudi de la xarxa de carrils bici, que proposa aquesta solució per al carrer Blanquerna i altres dos per als carrils de l'Estació Intermodal i la plaça Verge del Miracle.

Concretament, es planteja eliminar un carril de circulació en un tram del carrer Francesc Suau per a instal·lar l'itinerari ciclista i que, quan arribi a 31 de Desembre, continuï gràcies a l'eliminació de les places d'aparcament.

En el cas de l'Estació Intermodal, es planteja eliminar la senda ciclista que passa pels accessos a les parades de bus i situar una alternativa que discorri pel carrer Marquès de Fontsanta.

De la mateixa manera, a la plaça Verge del Miracle, on el carril bici està pintat a la zona per als vianants, proposen donar continuïtat al ciclocarrer existent entre el carrer Bayarte fins al carrer d'Espartero.

Més de 15 quilòmetres

La primera fase de l'auditoria va determinar els punts negres de la xarxa ciclista i es va elaborar un diagnòstic de l'estat de la xarxa. Així, en aquesta segona fase es realitzen propostes d'ampliació de carrils, així com la millora de punts perillosos o conflictius.

En conjunt, es proposa una ampliació de 59 quilòmetres de la xarxa d'itineraris bici en deu anys i, en una primera fase, de 15 quilòmetres en diverses zones de la ciutat. En total, es contempla una inversió de 12,9 milions d'euros.

Així, el pla d'ampliació i millora de la xarxa es distribueix en tres fases: a curt termini (1-2 anys), a mitjà (3-5 anys) i llarg (6-10 anys), fins a un total de 167 quilòmetres d'itinerari ciclista a la ciutat.

En els dos primers anys es preveu construir 15 quilòmetres més de xarxa ciclista i solucionar 19 interseccions, en les quals aquests camins conflueixen amb zones per als vianants. També es proposa solucionar els punts en els quals els carrils passen per parades de bus o contenidors.

Aquesta primera fase inclou, entre altres, itineraris ciclistes en l'accés al Castell de Bellver, camí dels Reis, Son Espases, carretera de Sóller, Porto Pi, Passeig Marítim fins a Joan Miró, el carrer Polvorí, Son Ferriol i la connexió amb el camí de les Meravelles.

Aquest creixement, ha destacat Deudero, va lligat a l'augment de la xarxa de BiciPalma que en 2026 preveu implementar noves estacions a la zona del Passeig Marítim i altres punts de la ciutat.

El regidor ha remarcat que l'estudi planteja uns criteris generals, una quantificació econòmica i un calendari, encara que és «evident» que està subjecte a canvis. Sobre el carrer Blanquerna, ha assenyalat que la intenció és solucionar-ho amb la «major brevetat» en el 2026.

Així mateix, es contempla que els nous carrils bici ja no es facin en les voreres ni zones per als vianants, tampoc que passin pels accessos a parades de bus ni contenidors.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.