Setmanari d'informació local - 138 anys

El comerç local guanya presència al Black Friday

Cada any més, els negocis de Sóller s’adhereixen a aquesta campanya que té per objectiu donar el ‘sus’ a les compres de Nadal

Arranca el Black Friday, una de les dates més importants del calendari per a milions de consumidors a tot el món que ara també arriba a Sóller. Aquesta tradició, que va començar als Estats Units, inicialment tenia l’objectiu d’eliminar estoc rebaixant-lo, tot i que ara s’ha convertit en el tret de sortida per fer les compres nadalenques.

Davant aquesta campanya mundial protagonitzada per les grans multinacionals, la majoria d’establiments del petit comerç solleric ha decidit sumar-s’hi. Si bé és cert que no tots els negocis del municipi faran descomptes, molts ja han avançat que sí que oferiran ofertes en alguns articles seleccionats.

De fet, alguns ja s’han avançat a la data habitual que és el darrer divendres del mes de novembre, enguany dia 26. Aquest és el cas de la botiga Can Toni Reia regentada pels germans Castañer qui expliquen que ells han optat per avançar les rebaixes a principis de novembre i que han elegit una selecció de productes que tendran entre un 10% i un 30% de descompte. Els de can Toni Reia, però són els únics que s’han avançat i ja apliquen els descomptes. La perfumeria Alomar també ha penjat els cartells anunciant fins a un 60% de rebaixa a alguns dels seus productes.

Pel que fa a la resta d’empresaris, aplicaran descomptes a partir del 26 de novembre i els mantendran durant tot el cap de setmana. La presidenta de l’Associació de Comerciants del carrer de sa Lluna, Gràcia Andreo, comenta que en funció dels productes que ofereix cada botiga hi ha més marge o menys per fer descomptes i per tant no tots els negocis decideixen adherir-se al Black Friday.

Tot i no tenir dades concretes, Andreo estima que gairebé la meitat dels comerços de sa Lluna se sumaran a la campanya mundial encara que destaca que «cal tenir en nosaltres feim descomptes als nostres clients durant tot l’any, ja sigui llevant ‘el pico’ o rebaixant segons quins articles per mantenir les vendes», comenta. De fet, aquesta és una de les estratègies que més caracteritzen el comerç local, el tracte personal i proper als clients ‘de tota la vida’ i que sovint contrasta amb el de grans empreses.

Una de les empresàries que puja al carro del Black Friday és el cas de la tenda de roba interior Promise de la qual la propietària, Rosana Fuentes, explica que ja fa uns quatre anys que s’adhereix a aquesta campanya que «em funciona molt bé, ja que els sollerics responen i aprofiten per fer compres ja siguin de Nadal o no», comenta.

A més, el Black Friday a Sóller també té l’objectiu de fer de pont entre l’estiu i el Nadal mantenint així el flux de compres, segons apunten alguns dels comerciants. El propietari de l’òptica OAS, Aitor Vázquez, explica que el novembre «sol ser un mes més fluix que els altres un cop que tanquen tots els hotels pel que aquestes ofertes ajuden a mantenir les vendes fins a la propera campanya que és Nadal».

De fet, les promocions del Black Friday a Sóller enllaçaran amb la Fira de la Il·lusió, un esdeveniment enllestit per l’Ajuntament i el clúster d’empreses Sóller Bon dia que també té per objectiu afavorir les compres nadalenques al comerç local i que se celebrarà a Sóller del 4 al 8 de desembre. Precisament les previsions de les vendes de Nadal d’enguany són bones, segons expliquen els empresaris.

De fet, s’espera que els ingressos superin els de l’any passat, que tot i ser un any de crisi pel sector, els sollerics es bolcaren amb el comerç local fent-hi les compres. El confinament i les restriccions provocaren que molts negocis baixassin la barrera i per tant els treballadors quedassin amb ERTO. Enguany les mesures de seguretat són mínimes i els negocis han pogut tenir obert en condicions gairebé normals durant tot l’any pel que s’esperen una millor campanya i confien que els sollerics els tornin a donar suport.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.