El jutjat del contenciós administratiu número 2 de Palma ha admès a tràmit la demanda realitzada pels veïnats de la comunitat de Son Angelats sobre l’ús que hi fa l’Ajuntament en aquests terrenys del polígon. La notícia es donà a conèixer ahir, just quan el ple aprovà amb els vots només del PP (8) el canvi d’ús del solar, que passa de ser un equipament a ser un sistema dotacional d’infraestructures per poder instal·lar el futur punt verd municipal.
En la demanda a l’Ajuntament, els veïnats denunciaven el mal ús que s’hi fa al solar i també la paralització d’abocaments de materials d’obra que no pertoquen, la paralització del trànsit de camions de gran tonatge i la paralització del transport de material d’obra i altres deixalles, una petició que es notificarà a l’Ajuntament mitjançant la demanda.
Val a dir que una representació d’aquests veïnats assistí al plenari celebrat dimecres on també manifestaren el seu rebuig a la implantació del punt verd vora els seus habitatges. Aquest punt generà un fort debat també entre els partits. El regidor d’Urbanisme i Obres, Juan A. Lorente defensà la proposta al·legant que és l’únic solar que reuneix les condicions idònies per fer-hi un parc verd. Mentre que els tres partits de l’oposició, Més, PSOE i Seny es posicionaren totalment en contra de la ubicació «atès que l’Ajuntament no ha explorat totes les alternatives i no s’ha valorat l’impacte ambiental», digueren.
Els populars asseguraren que volen perjudicar el menys possible als veïnats, mentre van retreure a l’oposició de no donar alternatives. Lorente insistí a dir que és un terreny «ben situat, amb els metres quadrats necessaris i que reuneix les condicions», i el regidor d’Infraestructures, Carlos Darder justificà l’activitat feta al solar fins al dia d’avui emparant-se «amb els informes tècnics que expliquen que l’activitat feta al solar no és il·legal ni contaminant».