Setmanari d'informació local - 139 anys

Els aparcaments dissuasius de la carretera seran permanents

El Consell treballa en un pla especial per a què estiguin oberts tot l’any

70017
SOLLER - APARCAMIENTOS - El pv†rquing de Can Tinet dona cabuda des d‚Äôahir a 96 vehicles. Els primers cotxes ahir aparcats a Can Tinet. | ARCHIVO

El Consell treballa amb el pla especial d’aparcaments dissuasius. Dins aquest projecte s’inclou Sóller, la qual cosa significa que els aparcaments de la carretera Desviament es convertiran en pàrquings permanents, mentre que en l’actualitat poden estar oberts sols vuit mesos segons indica el decret llei aprovat pel Govern. D’aquesta manera, «dos d’ells estaran connectats amb l’aturada del bus TIB una vegada que el Consell hagi finalitzat les obres a la carretera», explicà el conseller de Territori, Mobilitat i Infraestructures, Fernando Rubio. Per tant, els horts que ha habilitat Sóller 2010 per ser aparcaments es transformaran en aparcaments intermodals amb l’objectiu d’afavorir l’ús del transport públic.

De moment, el Consell està acabant de redactar el projecte presentat fa un any a Sóller. Cal recordar que en aquest projecte la institució insular va preveure una inversió de 5 milions d’euros i la construcció de més rotondes per afavorir la fluïdesa del trànsit.

A més d’això, aquesta setmana també s’ha anunciat que la Direcció General de Trànsit farà més controls a la carretera de Sóller. Aquest és el compromís al qual s’arribà dilluns en una reunió mantinguda entre representants de la DGT, el Consell i l’Ajuntament de Sóller. Entre els acords pactats, els agents augmentaran la seva presència a la carretera, es facilitaran més butlletins a la Policia Local per poder multar els infractors i Trànsit farà un estudi de seguretat d’aquesta via.

D’altra banda, el departament de carreteres del Consell millorarà la seguretat de la carretera de Desviament mitjançant la instal·lació de semàfors i senyals verticals i horitzontals de trànsit (segons indiqui l’estudi que ha d’elaborar la DGT) mentre es continua redactant el projecte de reforma de la carretera fins al Port, tal com explicà Rubio.

L’objectiu, digué Rubio és «eliminar els punts perillosos de la carretera i donar més fluïdesa al trànsit en una de les carreteres amb més saturació de Mallorca». La reunió, la qual comptà també amb el nou director de la DGT a les Balears, Fernando Alonso, el batle, Miquel Nadal i els regidors, Carlos Darder i Pep Porcel, es qualificà de «fructífera», gràcies als acords aconseguits en matèria de mobilitat i control a la carretera Desviament.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.