Setmanari d'informació local - 139 anys

La comunitat cristiana de Sóller recorda el Papa com una persona propera

El rector de la Vall, Eugeni Rodríguez, i altres personalitats lligades al món eclesiàstic s’acomiaden de Francesc fent una sèrie de reflexions sobre el seu rellevant llegat

Vatican City (Vatican City State (Holy See)), 23/04/2025.- Pope Francis's coffin is carried into St Peter's Basilica for three days of lying in state, in Vatican City, 23 April 2025. Faithful and well-wishers will be able to pay their respects to the spiritual leader, who died on 21 April 2025, aged 88, until his funeral on 26 April. (Papa) EFE/EPA/MASSIMO PERCOSSI | MASSIMO PERCOSSI

«Renovem la nostra esperança i la nostra confiança en els altres, fins i tot en els qui són diferents de nosaltres o venen de terres llunyanes, portant costums, formes de vida i idees desconegudes. Perquè tots som fills de Déu». Aquestes varen ser les paraules que va deixar el papa Francesc en la seva darrera aparició aquest Diumenge de Resurrecció com a part del tradicional missatge de Pasqua. El va llegir un clergue assistent des del balcó de la Basílica de Sant Pere, mentre ell observava. Menys de 24 hores després, dilluns, el Vaticà anunciava la seva mort als 88 anys. «A les 7.35 d’aquest matí, el Bisbe de Roma, Francesc, va tornar a la casa del Pare. Va dedicar tota la vida al servei del Senyor i de la seva Església», va dir en un breu comunicat en vídeo el camarlenc del Papa, el cardenal irlandès-nord-americà Kevin Farrell, que supervisarà la transició. «Ens va ensenyar a viure els valors de l’Evangeli amb fidelitat, valentia i amor universal, especialment a favor dels més pobres i marginats. Amb immensa gratitud pel seu exemple com a veritable deixeble del Senyor Jesús, encomanem l’ànima del papa Francesc a l’infinit amor misericordiós del Déu U i Trino», va dir Farrell en donar la notícia.

Milions de persones han expressat durant aquests dies el seu condol per la pèrdua de Francesc i, com no podia ser d’altra manera, també ha estat acomiadat a Sóller. El rector de les parròquies de la Vall, Eugeni Rodríguez, ha dit que «el seu pontificat ha estat marcat per la proximitat i la senzillesa, ha deixat una empremta inesborrable al cor de milions de fidels a tot el món, i també aquí, a la nostra comunitat». Rodríguez continua explicant que «a Sóller recordarem el Papa amb gratitud pel seu testimoniatge de fe i la seva crida a viure l’Evangeli amb alegria i esperança. Que el seu exemple ens inspiri a continuar construint una comunitat més fraterna i solidària».

Marià Gastalver, que fou rector de les parròquies de la Vall durant 11 anys i que actualment és el prior de Lluc, expressa que «el Papa es va poder acomiadar el dia de Pasqua, fou un acomiadament agraït; ha seguit un model senzill i profètic. Tots tenim un sentiment de pena i alegria profunda alhora a Déu perquè ens ha donat un pastor que ha fet descobrir l’Evangeli als més pobres; sempre serà recordat pels seus gestos, proximitat, tendresa i per haver-se preocupat per les situacions de guerra, medi ambient i justícies socials, tot il·luminat a través de l’Evangeli».

El solleric Ramón Lladó és el rector de l’església Santa Catalina Tomàs, Palma i canonge de la Seu. Comenta que «Francesc ha viscut al peu de la realitat, ha estat un home molt proper i valent, senzill i auster; ha volgut anar cap a les perifèries, tant físiques com existencials. Un home molt preocupat i atent als problemes actuals del món que ha obert camins molt importants que ara hauran de continuar els següents». També Antònia Gelabert, sollerica molt lligada a la Parròquia, explica que ha estat «un Papa molt lligat amb els pobres, ha fet una gran tasca evangelitzadora. Esperem que la línia que ell ha creat segueixi el seu camí». Finalment, Pep Morell, responsable d’Acció Social Càritas Sóller, expressa que «Francesc ha tornat als inicis del cristianisme, el compar a Joan XXIII; és un càrrec complicat, però ha estat un home molt dialogant, i que t’anima a continuar», sentencia.

Argentí i de nom secular Jorge Mario Bergoglio, Francesc va ser elegit cap de l’Església catòlica el març del 2013, després que Benet XVI renunciés al papat, convertint-se en el primer Papa d’origen llatinoamericà. La seva mort es produeix després d’un període de mala salut que el va fer passar cinc setmanes ingressat en un hospital amb una pneumònia. En les darreres setmanes Francesc va continuar fent algunes aparicions públiques. Si bé va faltar als serveis del Divendres Sant i el Dissabte Sant, sí que va commemorar el Dijous Sant amb la tradicional visita a la presó de Regina Coeli. El Pontífex serà enterrat a la Basílica de Santa Maria de Roma. El funeral és avui.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.