Setmanari Sóller

Setmanari d'informació local - 136 anys

«Tenc al meu costat un bon equip directiu»

A més de la seva vocació com a mestre, Marga Forteza és una amant del ball i la música tradicional.

Irene Cabrer

Marga Forteza (Sóller, 1975) és Diplomada en Magisteri i cursà el Màster en Direcció Pedagògica. Fins aleshores era mestra de Primària i exercia com a cap d’Estudis de l’escola sagrats Cors. El proper curs serà la directora i ens ha concedit aquesta entrevista per explicar-nos com afrontarà el nou curs.

-Li digueren que seria la nova directora o es va presentar per ser-ho?
-El director de l’escola, Bernat Alemany, va proposar a la titularitat que jo agafés el càrrec. Tant els missioners dels Sagrats Cors com ell m’han donat molta confiança i m’han encaminat cap a aquesta nova etapa en la Direcció. Tot i que m’he anant preparant, quan m’ho comunicaren va ser un moment satisfactori i d’il·lusió. Em sent identificada amb el nostre ideari i la seva identitat i tenc al meu costat un equip directiu de confiança i un gran equip de mestres que em donen suport. Per a mi aquests elements han estat importants per prendre la decisió i agafar el nou càrrec.

-Es proposa algunes innovacions pedagògiques de cara al 2022-2023?
-El Centre donarà continuïtat a les propostes que ja tenen una planificació i també a les que surtin com a conseqüència de la LOMLOE.

-La nova llei LOMLOE implica alguns canvis al centre? Quins?
-Implica canvis, sobretot, de concepció del context i marc pedagògic. Tot ell vertebrat al voltant de les competències claus, competències específiques, els criteris d’avaluació d’aquestes i els sabers bàsics.

-Com a centre concertat, caldrà fer alguns moviments al personal, per exemple per implantar optatives?
-Dependrà de l’organització d’àrees i matèries que finalment el Centre inclourà en la nova concreció curricular.

-Quant a matrícules, com han anat les inscripcions per al nou curs? Vos preocupa la baixa natalitat?
-El tema de la baixa natalitat és un element que preocupa no només en l’àmbit educatiu, sino també en tots els àmbits. Des del Centre es va treballant perquè l’elecció lliure de les famílies per triar el col·legi sigui perquè estan d’acord amb el nostre Projecte Educatiu i el nostre ideari. Aquests anys, i enguany també, el procés d’escolarització al nostre Centre ha estat satisfactori.

-Vos heu plantejat implantar el Batxillerat a l’escola?
-En tot el que comporta una implantació com aquesta no ens ho hem plantejat. Altra cosa seria que ens agradaria.

-Com ha afectat la crisi de la Covid a l’educació? I la conseqüent pujada de preus?
-Fer un balanç de la repercussió de la Covid és complicat. No podem oblidar el comportament de l’alumnat altament positiu durant els pitjors moments de la pandèmia. Però, també hem de reconèixer certs punts febles que han aparegut, com les situacions de vulnerabilitat, emocional, afectiva, social i econòmica. A les nostres escoles Joaquim Rosselló aquestes repercussions les identificam com a comuns als quatre Centres.

-Quins són els principals problemes que té l’escola concertada?
-Des de la nostra visió, l’article 27 de la Constitució que fonamenta el dret a la lliure elecció de Centre, concep la xarxa concertada com a xarxa complementària a la xarxa pública. Ara bé, la normativa de rang inferior, sovint té una tendència a considerar-la subsidiària i no complementària. Això provoca dues conseqüències: una, la limitació del dret de lliure elecció; i l’altra, considerar fer dependre la concertada de les places escolars que pugui tenir o no la pública.

-Què diferencia l’escola concertada de la pública?
-L’escola pública i concertada tenim en comú la missió d’educar integralment l’alumnat. La diferència entre centres en general i entre un centre de titularitat pública i un centre de titularitat privada, com és el nostre cas, resideix en l’Ideari, que dona un caràcter específic a l’oferta educativa i el Projecte Educatiu.

-Hi ha gent que diu que hi ha competició entre els centres escolars de Sóller. Creus que és així?
-No ho crec, ni ho pens. És certa la frase de «Cada escola, un món». No ens podem anar donant receptes per aplicar als nostres centres, perquè cada escola és un món. El que funciona a un col·legi, pot no funcionar a un altre. Però, totes les escoles tenim un objectiu en comú, educar als nostres alumnes. De fet, el nostre Centre duu anys fent intercanvis d’activitats amb altres escoles de Sóller, la qual cosa seguirem fent perquè ens aporten bons aprenentatges tant pels alumnes com pels mestres. Per exemple el Projecte d’Arqueotramunta amb el CEIP Es Puig, i activitats d’orientació d’Educació Física amb CEIP Es Puig i Sant Vicenç de Paül. També feim jornades de formació al Centre on participen mestres d’escoles de Sóller.

-S’hauria de potenciar el Consell Municipal Escolar perquè hi hagi una major implicació del món educatiu en les decisions polítiques que els afecta?
-Tots els Consells Escolars són òrgans de participació. El de les Illes Balears, el de Mallorca, el del municipi i els de cada Centre. I tots ells han de mantenir un ritme de funcionament participatiu i a la vegada que sia molt eficaç.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.