Setmanari d'informació local - 138 anys

Sus a la novena edició de la Ruta del Llonguet

Més d’una trentena de forns i pastisseries participen aquest any a la novena Ruta del Llonguet, que organitza l’Associació de Forners i Pastissers de les Illes Balears amb el suport de l’Ajuntament de Palma.

La iniciativa tendrà lloc entre el 18 d’octubre i el 13 de desembre. El preu de la promoció de llonguet i beguda és de 3,75€ i cada establiment informarà els clients dels tipus d'entrepans i begudes que inclou la promoció.

Aquest dimarts s’ha presentat la iniciativa al Quiosc de PalmaActiva, amb l’assistència del gerent de l’Associació de Forners i Pastissers, Pep Magraner; el director general de Comerç de l’Ajuntament, Toni Fuster; la gerent de l’Institut d’Innovació Empresarial (IDI) Sílvia Delgado; la gerent de PalmaActiva, Carmen Aguiló, i el director general d’Autònoms Juan Antonio Tormo.

Pep Magraner, gerent de l’Associació de Forners i Pastissers, ha destacat que aquesta ruta és «una activitat ja consolidada i s’ha aconseguit l’objectiu d’augmentar la producció i consum d’aquest panet de Palma: alguns forns de Ciutat ja en fan entre 500 i 600 cada dia. L’any passat es varen vendre uns 5.000 llonguets setmanals durant la ruta», ha destacat Magraner. «Per la bona predisposició dels forns i amb la bona afluència de turistes que hi ha ara aquesta xifra podrà augmentar», ha assenyalat el gerent de l’Associació de Forners.

Magraner ha remarcat que el llonguet és l’únic producte gastronòmic que identifica Palma: «És un producte que posa en valor el producte local i al que volem posar en valor, juntament amb els forns». Magraner també ha ressaltat que aquest any, a pesar de la inflació, el preu es manté igual que l’any passat.

Toni Fuster, director general de Comerç de l’Ajuntament, ha agraït a l’Associació de Forners i Pastissers l’organització de la Ruta del Lloguet com a activitat de foment de consum del pa tradicional i de dinamització del sector. Fuster també ha destacat que l’activitat dels forns i pastisseries és molt important per a l’economia local, ja que «genera llocs de feina a Ciutat i li afegeix atractiu».

També ha assistit a la presentació Rosa María Pons, de Dulcelíaco, forn que fa anys que participa a la Ruta. Pons ha afirmat que aquesta iniciativa és molt positiva per als establiments del sector, ja que revitalitza les vendes i ajuda a donar a conèixer els establiments.

La Ruta del Llonguet va nèixer l’any 2015 amb el doble objectiu d’incrementar la venda de llonguets i de donar a conèixer els forns i els seus productes.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.