Setmanari d'informació local - 140 anys

La Vila regularà la distribució de publicitat en espais públics

Les empreses s’hauran d’inscriure en un registre municipal per repartir fulletons

70609
Un exemple de publicitat al carrer de sa Mar.

La regidoria de Medi Ambient prepara una nova ordenança per regular la distribució de publicitat en espais públics. Es tracta d’una iniciativa que pretén eliminar la generació de residus als carrers i places i reduir l’impacte ambiental al municipi. Per controlar i regular el que s’anomena com a publicitat dinàmica, l’Ajuntament impulsarà un registre municipal d’empreses per tenir coneixement de la distribució de fulletons a vehicles i domicilis.

Tot i que el text està encara en procés d’elaboració i redacció, la regidora de Medi Ambient, Antònia Frau explicà que la mesura té una finalitat: «evitar l’excés de papers repartits en vehicles o a les cases i que, en darrer terme, acaben en terra». Aquest document forma part del paquet de mesures que impulsa la regidora per reduir la generació de residus a Sóller.

Així, els negocis que distribueixen fulletons, publicitat o altres tipus de propaganda manual s’hauran de registrar a les dependències municipals si volen fer arribar als potencials usuaris o consumidors l’oferta dels seus serveis o productes. En qualsevol cas, i tal com s’està redactant a altres pobles de Mallorca, «evitam així les molèsties que ocasionen al ciutadà, però també als conductors de vehicles, que quan acudeixen a l’aparcament troben un paper o adhesiu d’una empresa», comentà la regidora. A més, «està comprovat que molta d’aquesta propaganda acaba al clavegueram i pot arribar a la mar», afirmà Frau.

El fet és que les campanyes amb fulletons de mides petites o d’establiments comercials s’han intensificat i formen part ja de campanyes publicitàries habituals, ja no només als aparcaments, sinó també a diferents barriades que s’omplen de papers llençats en terra «pels ciutadans i conductors que no els interessa la informació», comentà. Això contribueix a la generació de brutor als espais públics.
Val a dir que pel que fa a habitatges de particulars, i sobretot de blocs de pisos, ja hi ha molta cartelleria que a les bústies indica el desinterès per rebre aquest tipus de publicitat als seus domicilis, tot i que de vegades, per manca d’una normativa local, les persones encarregades de repartir continuen deixant material promocional d’ofertes com a reclam pels possibles clients.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.