Setmanari d'informació local - 138 anys

Millorar les escoles del poble: una assignatura pendent

Els cinc directors dels centres públics lamenten el retard de les reformes i la construcció de noves infraestructures educatives

Els radiadors per substituïr la caldera del Puig.

S’acaba la legislatura i els col·legis de Sóller segueixen esperant millores tan de manteniment com de creació de noves infrastructures educatives. Hem parlat amb els directors del cinc centres públics del municipi per conèixer quines són les obres més urgents. Per la seva banda, Andrea Pomar (PP), regidora d’Educació del Ajuntament, es pronuncia sobre el conveni de més de 3,1 milions d’euros firmat amb la Conselleria d’Educació que encara no s’ha pogut materialitzar en quant a començar les obres de la majoria dels projectes. El passat dimarts, però, l’Ajuntament es reuní amb Educació per fer un seguiment del citat conveni que se signà l’any 2019 i es prorrogà el 2022.


A la pregunta de quin ha estat el motiu dels retards de les obres, Pomar explica que «els motius són varis, inicialment l’any 2019 la inversió per part de la Conselleria es va activar, ja que varen canviar la substitució de les fusteries del CEIP Es Puig i el tancament del pati del CEIP Pere Cerdà. En temps de pandèmia es varen paralitzar, però esperam que després de la reunió mantinguda el passat 24 de gener tal com vàrem anunciar conjuntament és tornaran a reactivar».


La regidora afegeix que «actualment també s’està redactant el projecte de la sortida d’emergència del CEIP Es Fossaret i el projecte del gimnàs del CEIP Pere Cerdà, que es troben molt avançats, així com també el projecte de reforma, ampliació i dotació de la cuina de l’IES Guillem Colom Casasnoves».

Els directors
Maria Antònia Marroig és la directora del CEIP Ses Marjades, l’únic centre no adscrit al conveni «no sabem per què», explica l’educadora. Malgrat això, Marroig apunta les principals millores que necessita un centre «que volien tancar». «Estam pendents d’una reforma total del pati. Va venir l’any passat l’IBISEC i va dir que era una feina seva. Amb aquestes condicions els nins es poden fer mal. L’any passat va venir l’Ajuntament i ho arreglà un poc però fa falta renovar-ho totalment. Unes altres millores que s’haurien de fer són llevar la teulada que és d’amiant, les canals no estan gaire bé i a vegades hi ha alguna finestra on entra aigua. Els pares s’han queixat del tema del pati i han enviat una carta a l’IBISEC. Un pare posà una denúncia perquè el seu fill es va fer mal al caure damunt el ciment», explica.


Per un altra banda, José Luís Sureda ‘Coque’ es mostra crític amb les mancances d’infrastructures d’Es Fossaret, centre que dirigeix. «Aquesta escola és nova, és de 2011. Si algú es fes una casa i en dotze anys té la quantitat de deficiències que té aquest edifici la persona que ha comprat la casa demandaria als manobres. Moltes de les carències són des del principi com la porta d’emergència d’Infantil que encara no s’ha fet. La calefacció des de 2014 o 2015 no funciona i el rentaplats de la cuina està romput. Hem anat apedaçant i hem de canviar el motor de la calefacció». Nosaltres no cercam culpables, cercam solucions. M’és igual que ho faci un o un altre. Uno por el otro y la casa sin barrer», sentencia.


Òscar Eugenio, director del IES Guillem Colom Casasnoves exposa quines són les obres més urgents d’efectuar que «per ser un institut li correspon a la Conselleria d’Educació». «Una cosa a canviar són les persianes que són velles i cauen; la cuina de FP que estava dins el conveni i no acaba de sortir endavant. Necessita una renovació total. Un altre problema és el gimnàs que és petit i és el mateix d’ençà que es creà el col·legi», assegura.

Construcció
Quant al CEIP Pere Cerdà del Port, la seva directora, Maria Caro, afirma que «tenim pendent la rehabilitació de tot l’aparcament. A més de la reforma total de canviar el ciment per un material menys dur i la creació d’un gimnàs. A la passada legislatura ens digueren que seria imminent i han passat quatre anys i no s’ha fet res».


Per acabar, al CEIP Es Puig, la seva directora Mercè Valero, enumera algunes de les deficiències del centre, on ahir arribà la caldera per la calefacció ja que fins s’havien d’encalentir amb els radiadors aportats pels pares dels alumnes. «S’haurien de pintar algunes parets on hi havia els radiadors, hem demanat que es canvii la barrera del pati de terra, la reixa del mateix pati, els banys de Primària estan perdent els mecanismes», són algunes de les deficiències que té Es Puig com els altres centres educatius del poble.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.