Setmanari d'informació local - 138 anys

Conflicte lingüístic i educatiu Actualitat_down

Balears » Balears #somUIBIB3ManresaSom UIBllengua

IB3 i la UIB enfortiran la col·laboració en matèria lingüística

L’ens públic de Radiotelevisió de les Illes Balears i la Universitat de les Illes Balears enfortiran la col·laboració en matèria lingüística i de difusió científica i cultural. Ho han acordat aquesta setmana el senyor Andreu Manresa, director general d’IB3, i el Rector de la UIB, Llorenç Huguet, en una trobada al campus universitari.
Sóller » Opinió

L’anàlisi d’un dia històric: la dimensió geocultural

Antoni Vicens

He de reconèixer que, com a politòleg, de l'anàlisi de la dimensió lingüística publicat fa unes setmanes volia passar a l'anàlisi directa de la dimensió geopolítica. Fer una lectura de futur del mapa polític balear i de com, al meu parer, la històrica manifestació canvia lleugerament els clevages, les fractures fomentades fins ara pels partits illencs. No obstant això, l'anunci del PP balear de dur una iniciativa pròpia per reafirmar que, en paraules de la portaveu del Parlament, Mabel Cabrer, les Illes no formen part de "l'entelèquia" dels Països Catalans i l'obstinació amb la llei de símbols, que podria perseguir l'exhibició de la Reial Senyera de les quatre barres per manca d'oficialitat als centres públics; m'obliguen a capficar-me en el debat geocultural. Vagi per dit que mai he estat en excés -i diria que la societat balear tampoc- ni de banderes ni de símbols, però cal respondre amb dosis equilibrades de cura i contundència certes escomeses intolerables. (Clicau sobre el titular per llegir l'article complet).

Sóller » Opinió

L'anàlisi d’un dia històric: la dimensió lingüística

Antoni Vicens Vicens
Enmig del terrabastall polític, social i educatiu que estem vivint els darrers dies s'ha de recuperar, enmig de la cridadissa, una anàlisi acurada de perquè hem arribat fins aquí i fer l'exercici que més estimem els politòlegs: la lectura d'un fet que canviarà el tarannà polític d'aquestes illes. Però per fer això, anem a pams: des de la nou del problema, el lingüístic, analitzem l'avior i el present.